Nissan Murano Forum banner

21 - 26 of 26 Posts

·
Registered
25 Posts
Discussion Starter #21
ok per trovare il numero della parte della molla orologio sono costretto ad aprire completamente e togliere volante,il numero che identifica questo pezzo dove e scritto di solito? devo smontare completamente togliere completamente volante o posso solo aprire sotto sopra lato superiore e inferiore il pezzo plastica dove ce dentro il pezzo molla orologio??

ok to find the part number of the watch spring I am forced to open completely and remove the steering wheel, the number that identifies this piece where it is usually written? I have to completely dismantle completely remove the steering wheel or can I just open the plastic piece underneath the watch spring piece underneath the top and bottom?

·
Registered
25 Posts
Discussion Starter #22
Francesco1977,

The other members suggested your problem is with the steering wheel clock spring. Nissan uses different terminology--they call it the "spiral cable" in the service manual but if you go to look up the part it's labeled the "Body-Combination Switch". The part lookup code is 25567 but you would need your VIN to find the exact part. Keep in mind that this is for USA models and European models may use different part numbers.

https://www.nissanpartsdeal.com/parts-list/2007-nissan-murano/switch.html?PNC=25567

The part looks the same/similar to this:

View attachment 50621
per trovare il numero per identificare il pezzo dove ce scritto di preciso? devo smontare intero volante o basta solo aprire parte superiore e inferiore??

·
Registered
279 Posts
francesco1977,

Non lo so. Suppongo che tu possa togliere le coperture del piantone dello sterzo e provare a vedere se il numero di parte è visibile.

TRANSLATION: I don't know. I suppose you can take off the steering column covers and try to see if the part number is visible.

·
Registered
25 Posts
Discussion Starter #24
ok ci provo!! io ho trovato questi 2 articoli chissa se vanno bene per la mia nissan murano?

che mi dite???

·
Registered
279 Posts
Questi sembrano essere la parte corretta, ma è necessario verificare la reputazione dei venditori su eBay. Inoltre, dovresti davvero provare a confermare che questa parte sulla tua auto è in realtà il motivo per cui il clacson e altri comandi al volante non funzionano.

TRANSLATION: Those appear to be the correct part, but you must verify the reputation of sellers on eBay. Also, you really should try to confirm that this part on your car is actually why the horn and other steering wheel controls don't work.

21 - 26 of 26 Posts
About this Discussion
25 Replies
4 Participants
francesco1977
Nissan Murano Forum
We’re a community dedicated to Nissan Murano owners and enthusiasts. Discuss specs, safety rating, towing capacity and more!
Full Forum Listing