Nissan Murano Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

Heezy

· Registered
8 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik heb een 2010, ik kreeg het lampje "service engine soon" en de code komt terug als P0021. Na wat informatie te hebben gezocht, controleerde ik mijn oliepeil, het is goed. Olie ziet er schoon uit. Twee maanden geleden vervangen. Nu moet ik controleren waar de VVT-solenoïde voor Bank 2 zit en deze schoonmaken.

Dus ik haal mijn motorkap eraf en ik vind een nest met bladeren en wattenachtig materiaal, en ik zie ook dat deze slangen helemaal zijn doorgebeten.

Image

Ik denk niet dat er draden beschadigd zijn, maar waar zijn deze slangen voor en waar kan ik een vervanging krijgen? Waar bevindt zich ook de VVT-solenoïde voor bank 2? Bedankt.

Discussion starter · #4 ·
Update. Ik kon nieuwe slangen krijgen van Auto Zone. De binnendiameter van de slang is 4 mm en ik heb hem gewoon op lengte geknipt, ongeveer 5 inch, en op de connector geplaatst. Ik heb de P0021-code gewist en zal de komende dagen normaal rondrijden om te zien of het SES-lampje weer aangaat.

Wat betreft het verwijderen van de VVT-solenoïde voor bank 2, het lijkt erop dat er geen gemakkelijke manier is. De waterinlaat en de thermostaatconstructie zitten in de weg, dus je kunt de solenoïde er niet recht uit trekken. Je zou de koelvloeistof moeten aftappen en de thermostaatconstructie moeten verwijderen. Een andere manier is om de kleptiming-afdekking te verwijderen, maar dan moet je eerst de olie aftappen.

Ik heb op YouTube gezocht en veel van de VQ35DE-motoren waren van Infiniti's en Altima's. En ze zien er anders uit dan mijn 2010 Murano, wat het moeilijker maakt omdat ik een visuele leerling ben. Ik moet zien hoe dit op mijn specifieke motor wordt gedaan. Ik denk dat ik verder zal zoeken.

De thermostaat moet worden verwijderd om de VVT-solenoïde eruit te halen. Controleer eerst de gemakkelijkste dingen.

Discussion starter · #6 ·
Update, de code kwam terug. Ik zag een video op YouTube en ze verwijderden de distributieketting om de bank 2 vvt-solenoïde te verwijderen in plaats van de thermostaat te verwijderen. Ik ga het misschien op die manier doen. Ik zal de weerstand testen voordat ik het doe.

Ook op zoek naar vervangende onderdelen voor de vvt-solenoïde en de distributiedekselpakking. Ze worden beschreven als links en rechts, niet bank 1 of bank 2. Welke kant is bank 2? Ik gok dat het de rechterkant van de motor is, richting de voorkant van het voertuig. Kan ik hier een bevestiging van krijgen, voordat ik het verkeerde onderdeel koop? Dank u.

welke kant is bank 2?
Links/rechts is vanuit het gezichtspunt van de voorkant van de motor (waar de poelies zitten) naar buiten gericht, dus links zou bank 2 zijn.

ik zag een video op youtube en ze verwijderden de distributiekettingkast om de bank 2 vvt-solenoïde te verwijderen in plaats van de thermostaat te verwijderen.
Interessant. Het lijkt erop dat de VVT-solenoïden op die deksels worden vastgeschroefd in plaats van op de belangrijkste distributiekettingkast, dus dat kan inderdaad gemakkelijker zijn dan het verwijderen van de thermostaat. Als je het op die manier doet, laat het ons dan weten hoe het uitpakt. Je zou in ieder geval de koelvloeistof niet hoeven af te tappen.

Je zou de kabelboom echt moeten inspecteren voordat je de solenoïde vervangt als de weerstandstest in orde is, aangezien je een muizennest in de motorruimte hebt gevonden. Op de foto die je eerder hebt geplaatst, heeft de draadmantel naar de VIAS-solenoïde een gat erin dat waarschijnlijk door de muizen is gemaakt en er is waarschijnlijk extra schade die mogelijk niet duidelijk zichtbaar is zonder een nauwkeurige inspectie.

Image

Image

Discussion starter · #8 · (Edited)
Ik probeerde de weerstand op de solenoïde te controleren, maar nadat ik de kabelboomconnector van de solenoïde kon loskoppelen, kon ik de connector niet helemaal verwijderen omdat de thermostaat de weg blokkeerde. Het lijkt erop dat ik toch de distributiedeksel moet verwijderen.

Ik heb die connector verwijderd voordat ik de thermostaat in mijn auto verving, zodat deze de thermostaatbehuizing vrijmaakt, zij het nauwelijks.

1 - 9 of 9 Posts