Nissan Murano Forum banner

Wysoka temperatura Napęd na wszystkie koła Zatrzymać pojazd - Koło zapasowe

167K views 33 replies 15 participants last post by  Pilgrim  
#1 · (Edited by Moderator)
Mieliśmy dzisiaj przebitą oponę w naszej oryginalnej 18-calowej feldze z fabryczną oponą. Zamontowaliśmy koło zapasowe, które jest gigantycznym, fabrycznym kołem dojazdowym. Po krótkiej przejażdżce powyżej 40 mil na godzinę (1 minuta jazdy) na desce rozdzielczej pojawił się komunikat "wysoka temperatura AWD zatrzymaj pojazd". Zatrzymaliśmy samochód, czekając aż komunikat zniknie i w końcu dotarliśmy do Costco, aby naprawić pełnowymiarową oponę. I wszystko było dobrze.

W badaniach, niewielka różnica w średnicy powoduje, że napęd na wszystkie koła (AWD) aktywuje się i przegrzewa mechanizm różnicowy podczas jazdy z prędkością 40 mil na godzinę lub powyżej.

Chciałbym, żeby Nissan pozwalał na wyłączenie napędu na wszystkie koła, aby w przypadku używania koła zapasowego lub awarii systemu można było go wyłączyć. To sprawiło, że prosta sytuacja z przebitą oponą stała się znacznie trudniejsza.

Czytałem, że ludzie używali fabrycznego koła dojazdowego bez problemu, ale jeśli zużycie bieżnika jest inne, należy spodziewać się tego samego komunikatu ostrzegawczego i dotrzeć do domu swoim samochodem.

Kupiłem fabryczne pełnowymiarowe koło zapasowe i używaną oponę z pewnym zużyciem, aby mieć nadzieję na znalezienie kompromisu i uniknięcie ponownej sytuacji.

Zamierzam również zmienić płyn w mechanizmie różnicowym jako środek ostrożności, ponieważ nie wiem, jakie uszkodzenia spowodowało przegrzanie płynu.
 
#2 ·
Zawsze myślałem, że małe koło zapasowe ma taki sam obwód jak pozostałe cztery pełnowymiarowe opony. Czy koło zapasowe kiedykolwiek zostało zmienione, czy jeździsz na oponach o niestandardowym rozmiarze? Nie powinieneś mieć problemu z jazdą z "prawidłowym" kołem zapasowym. Będziemy na bieżąco z informacjami. Trzymaj się! Jim
 
#3 ·
Oryginalna felga 18 cali.
Oryginalna opona - Toyo Open Country A25A 235/65r18
Oryginalne koło zapasowe o dużej średnicy, które pasuje do średnicy toczenia.

Zmierzę zużycie bieżnika opon, aby dowiedzieć się, jaka była rzeczywista różnica średnic, która to spowodowała.
Znalazłem to w innym wątku....
"Odkryłem, że system AWD dopuszcza różnicę w bieżniku do 3/32" między oponami, zanim włączy się sprzęgło AWD. Zatem, jeśli dobrze rozumiem, nigdy nie można założyć nowej opony, gdy bieżnik spadnie poniżej 7/32"."
 
#4 ·
Być może zapas nie był w pełni napompowany i dlatego jego średnica została zmniejszona poniżej minimum; zapas zawiera znacznie mniej powietrza i musi być napompowany do 60 PSI. Zawsze wożę w bagażniku pompkę do opon 12V zarówno do pojazdu, jak i do roweru (z adapterem Presta) lub dla każdego przyjaciela, który jej potrzebuje.
 
#5 ·
Wiem, że w moim starym LE z 2009 roku przebiłem oponę z boku i musiałem kupić komplet czterech nowych opon ze względu na zużycie bieżnika.
 
#7 ·
To jest klątwa pojazdów z napędem na wszystkie koła. Większość ludzi jest równie dobrze obsługiwana przez pojazd z napędem na przednie koła. Są tańsze w zakupie, tańsze w eksploatacji i tańsze w naprawie. I możesz jeździć na 2 oponach zimowych i jechać prawie wszędzie tam, gdzie samochód z napędem na wszystkie koła z oponami całorocznymi.

Mówi mężczyzna z 2 pojazdami z napędem na wszystkie koła...
 
#8 ·
To jest przekleństwo pojazdów z napędem na wszystkie koła. Większość ludzi jest równie dobrze obsługiwana przez pojazd FWD. Są tańsze w zakupie, tańsze w eksploatacji i tańsze w naprawie. I możesz jeździć na 2 oponach zimowych i jechać prawie wszędzie tam, gdzie samochód z napędem na wszystkie koła z oponami całorocznymi.

Mówi człowiek z 2 pojazdami z napędem na wszystkie koła...
HALWG ma rację. Te same obawy dotyczą wszystkich BMW z X-drive, a właściwie wszystkich innych systemów AWD, w których nie można odłączyć przodu i tyłu. Otrzymasz różne informacje z różnych źródeł na temat tego, jak duża różnica średnicy jest dopuszczalna.
 
#9 ·
Znalazłem instrukcję konserwacji, w której stwierdzono, że po otrzymaniu tego komunikatu system AWD zostaje wyłączony. Jedynym powodem, dla którego musisz się zatrzymać, jest umożliwienie szybszego schłodzenia tylnego mechanizmu różnicowego i przywrócenie ochrony AWD.

Wygląda więc na to, że można jechać dalej samochodem z tym ostrzeżeniem, system sam się zabezpieczył.

Wymieniłem płyny w tylnym mechanizmie różnicowym i przedniej skrzyni rozdzielczej. Tył wyglądał ładnie i świeżo, bez nieprzyjemnych zapachów. Przód był bardzo ciemnym i typowo śmierdzącym płynem.

Mamy 45 000 mil na samochodzie. Nadal go kocham.
 
#10 ·
Z instrukcji serwisowej:

System AWD aktywuje swoją funkcję ochronną (tymczasowo wyłącza system AWD), jeśli system AWD wykryje
ciągłe duże obciążenie lub rozmiar opon przednich różni się od rozmiaru opon tylnych. (System AWD jest automatycznie
przywracany, jeśli system AWD nie wykrywa już żadnego przeciążenia lub różnica w rozmiarze opon została wyeliminowana.)
 
#12 ·
Zgadzam się z KBrianem. Różna przyczepność na każdym końcu samochodu to świetny sposób na wpadnięcie w obrót o 180-360 stopni, jeśli trzeba wcisnąć hamulce, nawet w samochodzie z ABS.

Kiedyś cały czas jeździliśmy samochodami RWD tylko z oponami zimowymi z tyłu i to działało OK, ale przód traci przyczepność wcześniej niż tył. Opony zimowe na wszystkich czterech kołach działają lepiej i pamiętaj, że bardzo łatwo skończyć z oponami o różnej średnicy z przodu i z tyłu w pojeździe z napędem na wszystkie koła, jeśli używasz opon zimowych tylko na jednej osi. Skrzynie rozdzielcze są drogie.
 
#13 ·
2015 Nissan Murano Platinum AWD

To przydarzyło mi się wczoraj. Nasz samochód ma przejechane 36 850 mil, a przednia opona pękła wczoraj ćwierć mili od mojego podjazdu. Po wymianie opony i założeniu dojazdówki (tylko 37 PSI z 60 PSI), zacząłem jechać do Les Schwab, który znajduje się 2,5 mili od miejsca, w którym wymieniłem oponę. W połowie drogi zapaliła się kontrolka "AWD HOT, Stop vehicle". Zjechałem na pobocze, wyłączyłem pojazd, włączyłem go ponownie, a następnie jechałem wolno resztę drogi do Les Schwab. 1300 dolarów i 3 godziny później (musiałem wymienić wszystkie 4 opony) pojechałem do domu. Gdyby to wydarzyło się w podróży z dala od domu na autostradzie, nie mogę sobie wyobrazić, co byśmy zrobili. Wydaje mi się, że 36 850 mil to śmiesznie mało, żeby opona się poddała. Bieżnik opony OEM nawet nie wyglądał na zużyty. Zawsze też zmienialiśmy te opony co 7500 mil. Zgadzam się, że Nissan powinien umieścić na desce rozdzielczej przełącznik, który tymczasowo wyłącza napęd na wszystkie koła, gdy na pojeździe znajduje się dojazdówka.
 
#14 ·
Mieliśmy dzisiaj przebitą oponę w naszej obręczy oem 18 cali z fabryczną oponą. Zamontowaliśmy oponę zapasową, która jest dużą fabryczną oponą zapasową typu pączek. Po krótkiej jeździe powyżej 40 mil na godzinę (1 minuta jazdy) na desce rozdzielczej pojawił się komunikat "wysoka temperatura AWD zatrzymaj pojazd". Zatrzymaliśmy samochód, czekając aż wiadomość zniknie i skończyło się na tym, że dociągnęliśmy samochód do costco, aby naprawić oponę w pełnym rozmiarze. I wszystko było dobrze.

Podczas badań, niewielka różnica w średnicy powoduje, że AWD aktywuje się i przegrzewa mechanizm różnicowy podczas jazdy z prędkością 40 mil na godzinę lub powyżej.

Naprawdę chciałbym, żeby nissan pozwolił wyłączyć AWD, więc jeśli używasz koła zapasowego lub wystąpi awaria w systemie, możesz go wyłączyć. To sprawiło, że prosta sytuacja z przebitą oponą stała się znacznie trudniejsza.

Czytałem, że ludzie używali fabrycznego koła zapasowego typu pączek bez problemu, ale jeśli zużycie bieżnika jest inne, spodziewaj się tego samego komunikatu ostrzegawczego i utykania samochodem do domu.

Kupiłem fabryczne koło zapasowe w pełnym rozmiarze i używaną oponę z pewnym zużyciem, aby mieć nadzieję na znalezienie kompromisu, aby to się więcej nie powtórzyło.

A jako środek ostrożności wymienię również płyn w mechanizmie różnicowym, ponieważ nie wiem, jakie uszkodzenia spowodowało przegrzanie płynu.
Mam Rogue z 2017 roku, zabrałem go na wymianę oleju i wymianę opon w piątek, jeździłem cały dzień w sobotę i niedzielę, mój samochód miał przebitą oponę ponad 20 mil od domu - założyłem fabryczną oponę typu pączek i 2 mile od domu otrzymałem ten sam komunikat. Zatrzymaliśmy się raz przed powrotem do domu. W poniedziałek asystent drogowy odebrał go i ta sama sytuacja. Powiedzieli mi, że opona wymaga wymiany i powiedziano mi, że prawdopodobnie będzie dobrze. Jeszcze się nie odezwali, ale chciałem sprawdzić recenzje, aby zobaczyć, czy to prawda. Musi tak być, skoro nie zabrałeś swojego do serwisu.
 
#15 ·
Mieliśmy dzisiaj przebitą oponę w naszej oryginalnej 18-calowej feldze z fabryczną oponą. Zamontowaliśmy koło zapasowe, które jest dużym fabrycznym kołem zapasowym typu pączek. Po krótkiej przejażdżce powyżej 40 mil na godzinę (1 minuta jazdy) na desce rozdzielczej pojawił się komunikat "wysoka temperatura AWD zatrzymaj pojazd". Zatrzymaliśmy samochód, czekając aż wiadomość zniknie i w końcu daliśmy radę dojechać samochodem do Costco, aby naprawić oponę pełnowymiarową. I wszystko było dobrze.

Podczas badań, niewielka różnica w średnicy powoduje, że napęd na wszystkie koła aktywuje się i przegrzewa mechanizm różnicowy podczas jazdy z prędkością 40 mil na godzinę lub większą.

Naprawdę żałuję, że Nissan nie pozwala na wyłączenie napędu na wszystkie koła, więc jeśli używasz koła zapasowego lub wystąpi awaria w systemie, możesz go wyłączyć. To sprawiło, że prosta sytuacja z przebitą oponą stała się znacznie trudniejsza.

Czytałem, że ludzie używali fabrycznego koła zapasowego typu pączek bez problemu, ale jeśli zużycie bieżnika jest inne, spodziewaj się tego samego komunikatu ostrzegawczego i utykania samochodem do domu.

Kupiłem fabryczne koło zapasowe w pełnym rozmiarze i używaną oponę z pewnym zużyciem, aby mieć nadzieję na znalezienie kompromisu, aby to się więcej nie powtórzyło.

Zamienię również płyn w mechanizmie różnicowym jako środek ostrożności, ponieważ nie wiem, jakie uszkodzenia spowodowało przegrzanie płynu.
Chociaż nie jestem właścicielem Murano (Altima), miałem dziś dokładnie ten sam problem. Miałem przebicie, założyłem pączka i pojechałem do dealera. Nowa opona została zamówiona i pojechałem do domu na pączku. Nie mogłem przekroczyć 30 mil na godzinę bez pojawienia się ostrzeżenia o przegrzaniu AWD. Dla bezpieczeństwa trzymałem samochód na 25 przez całą drogę do domu. To mój czwarty samochód z napędem na wszystkie koła i nigdy wcześniej nie miałem ostrzeżenia o przegrzaniu, gdy jechałem na pączku.
 
#16 ·
Mimo że nie jestem właścicielem Murano (Altima), miałem dziś dokładnie ten sam problem. Miałem przebicie opony, założyłem dojazdówkę i pojechałem do dealera. Nowa opona została zamówiona i pojechałem do domu na dojazdówce. Nie mogłem jechać powyżej 30 bez pojawienia się ostrzeżenia o przegrzaniu AWD. Dla bezpieczeństwa trzymałem samochód na 25 przez całą drogę do domu. To mój 4. samochód z napędem na wszystkie koła i nigdy wcześniej nie miałem ostrzeżenia o przegrzaniu podczas jazdy na dojazdówce.
Czy dojazdówka była z przodu czy z tyłu?
 
#21 ·
Właśnie wróciłem od dealera po wymianie opony. Musiałem jechać samochodem z prędkością 40 km/h, aby uniknąć pojawienia się ostrzeżenia o przegrzaniu napędu na wszystkie koła (AWD). Nissan nie sprzedaje pełnowymiarowej „pączka” do samochodów z większymi kołami.

Przedstawiciel serwisu powiedział, że jedyne, co mogę zrobić, to zamówić pełnowymiarowe koło i założyć na nie oponę. Przedstawiciel serwisu powiedział również, że podczas jazdy z „pączkiem” należy utrzymywać niską prędkość i zatrzymać się, gdy pojawi się ostrzeżenie o przegrzaniu. To było na tyle. Biorąc pod uwagę układ bagażnika samochodu, nie sądzę, aby pełnowymiarowe koło zapasowe zmieściło się tam, gdzie przechowywany jest „pączek”.

Tęsknię za dobrymi starymi czasami, kiedy samochody miały pełnowymiarowe koła zapasowe.
 
#22 ·
W każdym razie wydaje mi się, że czytałem w Internecie, że należy używać koła zapasowego tylko na tylnych kołach, nigdy na przednich, ponieważ AWD nie jest zablokowane na tył, chyba że jest to wymagane. Jeśli więc przednie koło się spłaszczy, wziąłbyś oponę z tyłu, aby ją wymienić, a następnie umieścił koło zapasowe na brakującym tylnym kole. Nadal nie jeździłbym szybko z nim ani nie jechał dalej niż musiałem. Może będę musiał przeczytać instrukcję, aby sprawdzić, czy Nissan zastrzega używanie koła zapasowego tylko z tyłu.
 
#23 ·
Poprzednim samochodem z napędem na wszystkie koła, jaki miałem, było Volvo S80. Z powodu problemów z oponami miałem do czynienia z dojazdówką z przodu i z tyłu i nigdy nie miałem problemu. Uważam, że zły rozmiar dojazdówki to porażka dla Nissana. Będę musiał sprawdzić, czy coś przeoczyłem w instrukcji dotyczącej tego, gdzie można założyć dojazdówkę.
 
#24 ·
Oto kilka przydatnych informacji z forum Altima na temat części zamiennych, rozmiarów itp.

 
#26 ·
Dziś wieczorem zrobiłem trochę matematyki dotyczącej zwykłych opon i zapasowych „pączków”. Według internetu, mój samochód ma średnicę opony od 26,2 do 26,4 cala, w zależności od poziomu wykończenia samochodu. Rozmiar felgi plus rozmiar opony daje te średnice. „Pączek” to 135/70R16, co daje średnicę koła i opony 23,4 cala. Różnica w rozmiarach opon powoduje przegrzanie w mechanizmie różnicowym.
 
#27 ·
Zrobiłem dziś wieczorem kilka obliczeń dotyczących zwykłych opon i zapasowych pączków. Według internetu, mój samochód ma średnicę opony od 26,2 do 26,4 cala, w zależności od poziomu wykończenia samochodu. Rozmiar felgi plus rozmiar opony daje te średnice. Pączek to 135/70R16, co daje średnicę koła i opony 23,4 cala. Różnica w rozmiarach opon powoduje przegrzanie w mechanizmie różnicowym.

Sprzedają 135/90R16, co da średnicę felgi + opony 25,4 cala, co jest bliższe 26+ cali, do których przyzwyczajony jest samochód.

Jedyne pytanie brzmi, czy większy pączek i felga zmieszczą się w studzience na dnie bagażnika? Tego jeszcze nie sprawdzałem.
Myślę więc, że trik polegałby na założeniu pączka, a następnie spuszczeniu powietrza z pozostałych trzech opon, aż do uzyskania właściwej średnicy. :)
 
#29 ·
W zeszłym tygodniu na mojej desce rozdzielczej pojawiły się dwa ostrzeżenia: Pierwsze ostrzeżenie Błąd AWD, patrz instrukcja obsługi, a drugie to Ostrzeżenie Usterka. Powiedziano mi, że mogę jeździć z tymi ostrzeżeniami. Kilka dni później zapaliła się kontrolka informująca, że ​​dwie przednie opony są słabo napompowane. Nie miałem czasu na napompowanie opon. Dopiero wczoraj światła zgasły, więc pomyślałem, że problem sam się rozwiązał. Dziś rano zapaliła się kontrolka Ostrzeżenie AWD wysoka temperatura zatrzymaj pojazd. Natychmiast wyłączyłem samochód. Nie rozumiem, jak może się przegrzewać, skoro samochód był zimny po nocy? Muszę zabrać samochód do dealera, czy mogę nim jeździć, gdy się przegrzewa? Proszę o pomoc
 
#31 ·
W zeszłym tygodniu na mojej desce rozdzielczej pojawiły się dwa ostrzeżenia: Pierwsze ostrzeżenie Błąd AWD patrz instrukcja obsługi, a drugie to Ostrzeżenie Usterka. Powiedziano mi, że mogę jeździć z tymi ostrzeżeniami. Kilka dni później zapaliła się kontrolka informująca, że moje dwie przednie opony są słabo napompowane. Nie miałem czasu na napompowanie opon. Dopiero wczoraj światła zgasły, więc pomyślałem, że samo się naprawiło. Dziś rano zapaliła się kontrolka Ostrzeżenie AWD wysoka temperatura zatrzymaj pojazd. Natychmiast wyłączyłem samochód. Nie rozumiem, jak może się przegrzewać, skoro samochód stał zimny przez całą noc? Muszę zabrać samochód do dealera, czy mogę nim jeździć, gdy się przegrzewa? Proszę o pomoc
Istnieje wyświetlacz ciśnienia w oponach, który pokazuje ciśnienie w każdej oponie. Potrzeba kilometra lub dwóch początkowej jazdy, zanim wyświetlą się ciśnienia w oponach. Następnym razem, gdy otrzymasz ostrzeżenie o ciśnieniu w oponach, sprawdź wyświetlacz ciśnienia w oponach i jak najszybciej dopompuj opony. Aby zapobiec uszkodzeniu AWD, przestań jeździć, jeśli jakakolwiek opona jest bardzo słabo napompowana.

Ciekawe byłoby, które opony były słabo napompowane i jakie jest ciśnienie w oponach... Czy masz manometr do sprawdzania ich ręcznie?
 
#30 · (Edited)
Mogę trochę przesadzać, ale nie wiem, jak niskie są te opony ani jak daleko jechałeś w ten sposób. Przynajmniej napompuj opony prawidłowo przed przesunięciem samochodu, a następnie jedź prosto do dealera. (Pożycz zbiornik na opony lub zdobądź pompę powietrza 12 V, aby napompować opony.)
 
This post has been deleted
#33 ·
Mieliśmy dzisiaj przebitą oponę w naszej 18-calowej feldze OEM z fabryczną oponą. Zamontowaliśmy koło zapasowe, które jest gigantycznym fabrycznym pączkiem. Po krótkiej przejażdżce powyżej 40 mil na godzinę (1 minuta jazdy) na desce rozdzielczej pojawił się komunikat "wysoka temperatura AWD zatrzymaj pojazd". Zatrzymaliśmy samochód, czekając aż komunikat zniknie i w końcu dotarliśmy do Costco, aby naprawić pełnowymiarową oponę. I wszystko było dobrze.

W badaniach niewielka różnica w średnicy powoduje, że napęd na wszystkie koła się aktywuje i przegrzewa mechanizm różnicowy podczas jazdy z prędkością 40 mil na godzinę lub większą.

Chciałbym, żeby Nissan pozwolił wyłączyć napęd na wszystkie koła, aby w przypadku używania koła zapasowego lub awarii systemu można było go wyłączyć. To sprawiło, że prosta sytuacja z przebitą oponą stała się znacznie trudniejsza.

Czytałem, że ludzie używali fabrycznego koła zapasowego w kształcie pączka bez problemu, ale jeśli zużycie bieżnika jest inne, spodziewaj się tego samego komunikatu ostrzegawczego i utykania samochodem do domu.

Kupiłem fabryczne pełnowymiarowe koło zapasowe i używaną oponę z pewnym zużyciem, aby mieć nadzieję, że będzie to kompromis, aby to się więcej nie powtórzyło.

Zamienię również płyn w mechanizmie różnicowym jako środek ostrożności, ponieważ nie wiem, jakie są uszkodzenia płynu spowodowane przegrzaniem.
Mój robi dokładnie to samo, 2019 nissan rogue sport napęd na wszystkie koła przegrzewa się z kołem zapasowym.
 
#34 ·
Mój robi dokładnie to samo. 2019 Nissan Rogue Sport z napędem na wszystkie koła przegrzewa się z zapasowym kołem.
Jest to dość powszechne wśród wszystkich marek i modeli zagranicznych i krajowych i nie ma możliwości odłączenia lewej i prawej strony mechanizmu różnicowego. Jeśli chcesz mieć zapasowe koło do jazdy na długich dystansach w czymkolwiek innym niż pickup, w większości przypadków musisz mieć pełnowymiarową oponę i koło.