Nissan Murano Forum banner

Gęsty biały dym podczas uruchamiania Nissana Murano S z 2018 roku

1 reading
4K views 30 replies 9 participants last post by  14murenorebuilt  
#1 ·
2018 Nissan Murano S

Olej wymieniony w zeszłym tygodniu w Nissan Service Center
Filtr powietrza wymieniony samodzielnie

Przebieg 35000, jeździ na etanolu E85 (benzyna z BJ's)

Samochód jeździ świetnie, bez kontrolek, błędów, sygnałów dźwiękowych ani niczego. Regularnie zmieniam olej. Robię tylko 5000 mil rocznie tym pojazdem. Silnik brzmi świetnie, jak w dniu, w którym go kupiłem. Nigdy nie miałem żadnego problemu z samochodem.

Dwa tygodnie temu jechałem prosto z Connecticut do Toronto, zatrzymując się po 450-500 milach raz przed granicą, aby zatankować. Następnego ranka jechałem bez przerwy do domu. Samochód jechał świetnie, prawie żałowałem, że nie może jechać sam. W zeszłym tygodniu zabrałem samochód do Nissana na wymianę oleju, a mechanik pokazał mi nagromadzenie brudu, być może na korku oleju (nie pamiętam). Miał brudną, brązową substancję na kawałku papieru. Wlał syntetyczny olej do samochodu, jak prosiłem. Zapytaliśmy go, czy doszło do uszkodzenia silnika i NIE, odpowiedział. Pojechaliśmy do domu. W weekend zauważyliśmy biały dym, patrz załączone zdjęcia. Dym wydobywa się tylko wtedy, gdy uruchamiam samochód, później działa dobrze, jakby nic się nie stało.

Zabrałem samochód z powrotem do Nissana i pierwszą rzeczą, o którą mnie pytali, były wymiany oleju. Potem rzucili: "Silnik jest prawdopodobnie zły" i może wymagać wymiany. Prawdopodobnie unieważniłem gwarancję, ponieważ nie wymieniałem oleju co 5000 mil. Cóż, zrobiliśmy to, samochód przejechał tylko 5000 mil, ale Nissan powiedział, że to źle, ponieważ powinniśmy go wymieniać co 6 miesięcy, aby nie unieważnić gwarancji. Więc cokolwiek zrobiliśmy, Nissan sugerował, że to nasza wina.

Jedyne, o co ich prosiłem, to sprawdzenie, dlaczego samochód dymi, przeprowadzenie diagnostyki i przedstawienie mi kosztorysu naprawy. Dla mnie brzmiało to tak, jakby Nissan od samego początku nie chciał niczego diagnozować ani naprawiać i naciskał na nowy silnik. NIE WIEDZĄC, CO JEST NIE TAK. Zostawiłem samochód w poniedziałek w Nissan Service Center (wygląda jak zwykły warsztat na stacji benzynowej z dwoma stanowiskami). Prawie nie ufam ich uczciwości i temu, że przeprowadzą jakąkolwiek diagnostykę. Dziś jest trzeci dzień, a samochód wciąż stoi na ich parkingu tak, jak go zostawiłem.

Wysłałem e-mail do centrum serwisowego z prośbą o status. Założę się, że potrzebuję nowego silnika. Samochód jest wart 15 tysięcy dolarów i wygląda jak nowy. Nie mam pojęcia, co robić dalej. Poczekam, aż mi powiedzą. Potem zabiorę samochód na drugą opinię.

Przepraszam za tę długą wiadomość,

Henry
Image
Image
 
#2 · (Edited)
EDIT: Kiedy mówisz, że wlał syntetyk, jak prosiłeś, czy masz na myśli to, że kazałeś mu spuścić olej silnikowy i go napełnić, czy też po prostu dodał nowy olej do istniejącego oleju? Jeśli to drugie, być może to spowodowało przepełnienie silnika.
 
#3 ·
Dziękuję za odpowiedź.
Mieszkam mniej niż pół mili od dealera. Możliwe, że uszczelka głowicy została uszkodzona i wyciekł płyn chłodzący. Mogą to być wtryskiwacze. Złe paliwo. Nie wiem, nie jestem mechanikiem, powtarzam tylko to, co inni ludzie mówią w Internecie. Przepraszam. To była coroczna wymiana oleju. Zapytałem, jaki olej zamierzają wlać do samochodu, a on powiedział, że zalecany przez Nissana, co oznacza zwykły lub mieszany. Poprosiłem więc o pełny syntetyk.
Użyli oleju syntetycznego. Kiedy wyjechałem z parkingu, nie zauważyłem żadnego dymu. Następnego dnia, kiedy poszliśmy na zakupy, napełniłem swój garaż dymem. Mechanik uważa, że dym jest niebieski i nie biały. Inni ludzie w salonie powiedzieli, że biały, trochę niebieski. Moja żona pomyślała, że dym pachnie spaloną gumą. Początkowo czuliśmy zapach spalonego oleju, ale myślę, że mechanik rozlał trochę na silnik lub inne części. Przyłożyłem rękę do rury wydechowej i pozwoliłem, by dym dmuchał na moją dłoń, ale moim zdaniem nie było żadnych pozostałości ani zapachu.

Więc kto wie?

Poczekam na diagnozę,
Henry
 
#4 · (Edited)
Murano NIE jest pojazdem z elastycznym paliwem i nie powinieneś używać w nim E85. Przeczytaj instrukcję obsługi.

A E85 zbierze dużo wody, co spowoduje białą parę podczas uruchamiania.
 
#5 ·
To nie jest krytyczny problem (napraw to przed jazdą), to coś, co możesz zaobserwować i zdiagnozować.

Po pierwsze, powinieneś używać tylko oleju syntetycznego w tym pojeździe (i wszystkich innych pojazdach, które posiadasz) od pierwszego dnia. Nie zaszkodzi to samochodowi, poprawi smarowanie i żywotność silnika oraz nieznacznie poprawi zużycie paliwa. "Blend" jest częściowo syntetyczny; wydaj pieniądze na pełny syntetyk przy każdej wymianie oleju i filtra. Jeśli na korku nagromadzi się brud, przejedź dłuższą trasę (minimum 20 mil w obie strony) co najmniej raz w tygodniu - brud jest prawdopodobnie oznaką tego, że silnik nie nagrzewa się wystarczająco często i w silniku tworzy się kondensacja.

Uważam, że @YoGeorge ma rację w kwestii E85. Sprawdź w instrukcji obsługi specyfikację dotyczącą benzyny. Jeśli nie wspomina ona wyraźnie o E85 jako akceptowalnym paliwie, nie używaj go!

Nie ma powodu, aby sądzić, że masz problem z uszczelką głowicy. Jeśli podejrzewasz, uruchom silnik na 10 minut, wyłącz go i wyciągnij bagnet. Jeśli olej wygląda jak czekoladowe mleko, masz wyciek wody do cylindrów, co byłoby uszczelką głowicy. Jeśli nie, nie ma dowodów na obecność wody w oleju.

Jeśli naprawdę obawiasz się uszczelki głowicy, daj temu problemowi więcej czasu; zawsze możesz wykonać test kompresji, aby sprawdzić, czy powietrze w cylindrach jest wtłaczane do płaszcza wodnego. Niestety jest to kosztowne, ponieważ wymaga wyjęcia kolektora dolotowego, aby dotrzeć do tylnych cylindrów. Znacznie niższym kosztem dealer może również wykonać test szczelności, aby poddać ciśnieniu układ chłodzenia i sprawdzić, czy ciśnienie spada z dnia na dzień. Wszystkie trzy, o których wspominam, to testy na różne rodzaje wycieków uszczelki głowicy.

Moja krótkoterminowa rekomendacja: porzuć benzynę E85, napełnij ją benzyną premium, a następnie przejedź 100-milową podróż i zobacz, czy sprawy się nie poprawiły.
 
#11 ·
To nie jest krytyczny problem (napraw to przed jazdą), to coś, co możesz zaobserwować i zdiagnozować.

Po pierwsze, powinieneś używać tylko oleju syntetycznego w tym pojeździe (i wszystkich innych pojazdach, które posiadasz) od pierwszego dnia. Nie zaszkodzi to samochodowi, poprawi smarowanie i żywotność silnika oraz nieznacznie poprawi zużycie paliwa. "Blend" jest częściowo syntetyczny; wydaj pieniądze na pełny syntetyk przy każdej wymianie oleju i filtra. Jeśli na korku nagromadzi się brud, jedź dłuższą trasę (minimum 20 mil w obie strony) co najmniej raz w tygodniu - brud jest prawdopodobnie oznaką, że silnik nie nagrzewa się wystarczająco często i w silniku tworzy się kondensacja.

Uważam, że @YoGeorge ma rację w kwestii E85. Sprawdź w instrukcji obsługi specyfikację benzyny. Jeśli nie wspomina się w niej wyraźnie o E85 jako akceptowalnym paliwie, nie używaj go!

Nie ma powodu, by sądzić, że masz problem z uszczelką głowicy. Jeśli podejrzewasz, uruchom silnik na 10 minut, wyłącz go i wyciągnij bagnet. Jeśli olej wygląda jak czekoladowe mleko, masz wyciek wody do cylindrów, co wskazywałoby na uszczelkę głowicy. Jeśli nie, nie ma dowodów na obecność wody w oleju.

Jeśli naprawdę obawiasz się uszczelki głowicy, daj temu problemowi więcej czasu; zawsze możesz wykonać test kompresji, aby sprawdzić, czy powietrze w cylindrach jest wtłaczane do płaszcza wodnego. Niestety jest to kosztowne, ponieważ wymaga wyciągnięcia kolektora dolotowego, aby dotrzeć do tylnych cylindrów. Znacznie niższym kosztem dealer może również przeprowadzić test szczelności, aby poddać ciśnieniu układ chłodzenia i sprawdzić, czy ciśnienie spada z dnia na dzień. Wszystkie trzy, o których wspominam, to testy na różne rodzaje wycieków uszczelki głowicy.

Moja krótkoterminowa rekomendacja: porzuć benzynę E85, napełnij ją benzyną premium, a następnie przejedź 100 mil i zobacz, czy sytuacja się nie poprawiła.
Serwis wrócił z zaleceniem wymiany silnika. Nie przeprowadzili żadnych testów i trzymali samochód na swoim parkingu przez 3 dni, codziennie sprawdzałem w garażu, czy samochód się poruszył. Kosztowało mnie to 200 dolarów za diagnostykę i od samego początku wiedziałem, co powiedzą. Zabrałem samochód do mechanika, który powiedział, że może włożyć do niego używany silnik (1500 dolarów) i robociznę (od 10 do 20 godzin). Więc moja szacunkowa kwota to 6 tysięcy. Jeśli chcę iść tą drogą. Plan B to sprzedaż do CarMax as-is.
 
#6 ·
Instrukcja obsługi z 18 roku mówi, że NIE wolno używać benzyny z zawartością etanolu powyżej 15%, a E85 zawiera do 85% etanolu, więc potencjalnie jest to nadużycie i spowodowałoby utratę gwarancji, jeśli taką posiadasz. Twój układ paliwowy nie jest w stanie skalibrować się do prawidłowych mieszanek paliwa z E85.

Pojazdy z elastycznym paliwem mają żółty korek wlewu paliwa i prawdopodobnie etykiety wewnątrz klapki wlewu paliwa. Mam Grand Caravana z 16 roku, który jest elastycznym paliwem, przejechałem nim 67 tys. mil i kilka razy próbowałem E85. Wydaje się to głupim sposobem na uzyskanie 14 mpg zamiast moich zwykłych 22.
 
#7 ·
Nie sprzeciwiam się @YoGeorge, ale najlepiej zapytać, czy jego samochód ma jeden z tych zestawów konwersji, aby umożliwić używanie E85. To, że OP napisał konkretnie "jeździ na etanolu E85", wydaje się wskazywać, że powiedziano mu w momencie zakupu samochodu lub przez korek wlewu paliwa, jakiego rodzaju paliwa powinien używać. To, że OP przejechał co najmniej 5000 mil na E85 (ponieważ stwierdzono, że rocznie pokonuje się 5000 mil), a licznik przebiegu wskazuje tylko 35 000 mil, może oznaczać, że OP jest pierwotnym właścicielem i używa E85 od nowości.

Palenie gumy lub oleju... Myślę, że silnik mógł zostać przepełniony olejem, co zwykle niszczy uszczelki i powoduje dym itp. Może to uszkodzić silnik do tego stopnia, że będzie wymagał wymiany. Wiadomo, że technicy w salonach samochodowych robią bardzo szalone rzeczy, więc wydaje się możliwe, że młodszy mechanik był odpowiedzialny za wymianę oleju, spuścił olej z CVT, myśląc, że to miska olejowa silnika, a następnie wlał 5-6 kwart oleju silnikowego do już prawidłowo napełnionego silnika.

Możesz nigdy nie poznać prawdy...
 
#10 ·
Nie sprzeciwiam się @YoGeorge, ale najlepiej zapytać, czy jego samochód ma jeden z tych zestawów konwersji, aby umożliwić używanie E85. To, że OP napisał konkretnie "jeździ na etanolu E85", wydaje się wskazywać, że powiedziano mu w momencie zakupu samochodu lub przez korek wlewu paliwa, jakiego rodzaju paliwa powinien używać. To, że OP najwyraźniej przejechał co najmniej 5000 mil na E85 (ponieważ podano, że rocznie przejeżdża się 5000 mil), a licznik przebiegu wskazuje tylko 35 000 mil, może oznaczać, że OP jest pierwotnym właścicielem i używa E85 od nowości.

Palenie gumy lub oleju... Myślę, że silnik mógł zostać przepełniony olejem, co zwykle niszczy uszczelki i powoduje dym, itp. Może to uszkodzić silnik do tego stopnia, że ​​wymaga wymiany. Wiadomo, że technicy w salonach samochodowych robią bardzo szalone rzeczy, więc wydaje się możliwe, że młodszy mechanik był odpowiedzialny za wymianę oleju, spuścił olej z CVT, myśląc, że to miska olejowa silnika, a następnie wlał 5-6 kwart oleju silnikowego do już prawidłowo napełnionego silnika.

Możesz nigdy nie poznać prawdy...
Używam benzyny BJ od pierwszego dnia, kiedy kupiłem samochód. Nie wiem, skąd wziąłem paliwo E85, być może dlatego, że kiedyś miałem Grand Caravan z 2003 roku. Mój Murano jeździł na zwykłej benzynie. Mam udokumentowaną historię wymian oleju. Myślę jednak, że zostałem okłamany przez salon i od pierwszego dnia napełniali samochód zwykłym olejem lub mieszanym.
Zatem, żadnego E85, przepraszam za wprowadzenie was w błąd.
 
#8 ·
Strona internetowa Auto Products - eFlexFuel Technology mówi, że model 20187 Murano można przerobić na E85. Samochody przerobione na E85 mogą nadal jeździć na standardowej benzynie.

Pomocne byłoby rzeczywiście dowiedzieć się, czy taki zestaw został zainstalowany; OP nam o tym nie powiedział. Nie logował się również przez ostatnie 2 dni.
 
  • Like
Reactions: Cryogenix1
#13 ·
Gaz BJ's nie zabiłby twojego silnika. :) Podejrzewam to, co powiedziałem wcześniej o przepełnieniu skrzyni korbowej i przypadkowym spuszczeniu z przekładni CVT połowy jej płynu. Dym mógł pochodzić z przepełnienia olejem, a zapach gumy z palącej się przekładni CVT, ponieważ gdy ten płyn się pali, pachnie jak guma.

Zależy to od twojej motywacji i współpracy ze strony dealera, ale poprosiłbym o obejrzenie nagrania z garażu twojego samochodu podczas ostatniej wymiany oleju, gdzie być może nagranie ujawniłoby, że technik zrobił coś źle. Nie jestem pewien, czy mają kamery w garażach, ani czy w ogóle pozwoliliby ci to zobaczyć, ale warto spróbować. Być może będziesz musiał porozmawiać bezpośrednio z dyrektorem generalnym tej operacji lub skontaktować się bezpośrednio z Nissan Corporate, aby wyrazić swoje obawy i to, co chciałbyś zobaczyć (lub co po prostu chciałbyś zobaczyć... dostępne nagranie wideo)... :D

Przynajmniej kazałbym wjechać samochodem do prywatnego garażu, zlecić spuszczenie oleju i spuszczenie CVT, aby zobaczyć, co się dzieje. Może ponowne zrobienie obu rozwiąże wszystko i będziesz mógł zatrzymać samochód.

Powodzenia.
 
  • Like
Reactions: dusman59
#15 ·
Wydaje się, że z jakiegoś powodu jestem w konflikcie z @YoGeorge. :)

Zdjęcia dostarczone przez OP nie wskazują na normalną ewakuację "pary" podczas uruchamiania (przynajmniej dla mnie). Jego dym spalin wydaje się gęstszy i bardziej gęsty i wydaje się utrzymywać, zamiast szybko się rozpraszać. Zgadza się, nie mogę być tego w 100% pewien na podstawie zdjęć, ale to wcale nie wygląda normalnie. Mój 2003 wyglądał tak tylko przez ostatnie 1500 mil po tym, jak w oleju znalazł się płyn chłodniczy i trochę płynu chłodniczego z końcówek wydechowych. Poprzednie 300 000 mil rozruchu emisje spalin były lekkie i cienkie, szybko znikały i nie przylegały do ​​samochodu. Wydech mojego 2021 nigdy nie wyglądał tak skoncentrowany i gęsty, nawet w mroźne zimowe poranki.

OP powiedział, że nie jest mechanikiem i polega na tym, co mówią mu inni ludzie. Daj mu spokój... Robi, co w jego mocy, aby jak najlepiej przedstawić problemy swojego samochodu, a ludzie popełniają błędy i czasami opisują rzeczy nieprawidłowo.

Zgadzam się, że post OP trochę mnie zbił z tropu w niektórych miejscach, myślę, że ze względu na kolejność, w jakiej przedstawiono informacje.
 
#16 ·
@Cryogenix1 Zgadzam się, że zdjęcia wyglądają ekstremalnie, ale:
1. W żadnym momencie OP nie wskazuje, że pojazd źle jeździ.
2. W żadnym momencie OP nie wskazuje na spadające poziomy oleju lub płynu chłodzącego.
3. Mówi się, że "dym" znika po tym, jak samochód jest prowadzony przez jakiś czas.

Nie jestem "ostry" dla OP, próbując powstrzymać jego/jej obawy dotyczące potrzeby "nowego silnika". Jeśli uszczelka głowicy jest uszkodzona lub w tłoku jest dziura, dałoby to o sobie znać poprzez objawy, których wydaje się nie być.

@Cryogenix1 Sam masz historię paranoi na temat hałasów, relingów dachowych itp., które ostatecznie okazały się alarmistyczne i niczym prawdziwym. OP nie potrzebuje 10 000 słów spekulacji na temat rzeczy, które są nie tak i karmienia paranoi. Jeśli samochód jeździ, dobrze, powinien być prowadzony. Jeśli poziom oleju jest niski, to olej gdzieś idzie. Jeśli poziom płynu chłodzącego jest niski, to płyn chłodzący gdzieś idzie. Jeśli żaden z tych płynów nie znika, utrzymuję, że woda w układzie wydechowym może absolutnie objawiać się jako PARA, A NIE DYM.

Jeśli OP mógłby przyjechać samochodem do mojego domu, oceniłbym go.
 
#17 ·
Zgadzam się z @YoGeorge w kwestii pytań OP. Nie zidentyfikował on jeszcze żadnego rzeczywistego problemu poza dymem, którego przyczyna nie została jeszcze ustalona.

Jeśli olej jest czysty, a poziom płynu chłodzącego nie spada, to nie ma oznak zbliżającego się problemu mechanicznego.

Dobrą wiadomością jest to, że nie ma wyraźnych dowodów na to, że w ogóle potrzebuje jakiejkolwiek naprawy, A TYM BARDZIEJ nowego silnika. Nie znamy mechaników zaangażowanych w sprawę ani tego, czy po prostu go okłamują i próbują zarobić fortunę.

Myślę, że potrzebuje innego zespołu mechaników i cierpliwości, podczas gdy zbiera więcej informacji.

Może często sprawdzać poziom oleju i upewniać się, że nie zmienia koloru na czekoladowe mleko, i może monitorować poziom płynu chłodzącego. Osobiście sugerowałbym, aby używał standardowej benzyny i dodał butelkę Tecron do benzyny, aby wyczyścić wtryskiwacze, jeśli są w jakiś sposób zaangażowane. Nie zaciemniłoby to obrazu.
 
#18 ·
Nie masz sensu i jesteś wyraźnie urażony, @YoGeorge. Moje relingi dachowe zostały wgniecione przez coś lub były takie od fabryki. To nie paranoja, tylko fakt. Podzieliłem się pewnymi dźwiękami/alertami, które nagle pojawiły się w moim 2021, które nie wydawały się normalne w oparciu o moją 18-letnią historię z moim innym Murano. Myślę, że wszyscy powinni po prostu milczeć i publikować tylko wtedy, gdy ich samochód się pali. To forum nie przetrwałoby zbyt długo ani nie byłoby zbyt interesujące, gdyby wszyscy tak robili.

Tak, zgadzam się, że post OP mógł być jaśniejszy, ale możliwe, że nie wie on zbyt wiele o tym, co mówi i zrobił wszystko, co w jego mocy, aby przedstawić problemy. Dlaczego krytykujesz i obrażasz go z powodu sposobu, w jaki chciałeś, żeby wszystko przedstawił?
 
  • Like
Reactions: 2ndGenMaintainer
#19 ·
@Cryogenix, z całym szacunkiem, natychmiast podniosłeś swoją radę do poziomu mówienia OP, aby OSUSZYŁ SWÓJ CVT??? Gdyby to była strona medyczna i ktoś przyszedłby tutaj z bólem głowy, podnosząc możliwości guzów mózgu i udarów i sugerując operację eksploracyjną, byłoby to mniej więcej to samo, co zaangażowanie CVT.

Moje wczesne zaniepokojenie dotyczyło nieprawidłowych informacji o E85, co jest jedyną nieprawidłowością, jaką widziałem w oryginalnym poście. Poza tym mamy tylko zdjęcia tego, co uważam za parę i narrację, że samochód działa dobrze. Istnieją pewne warunki klimatyczne, które powodowałyby wysoki poziom pary przy uruchomieniu, zwłaszcza jeśli samochód pokonuje tylko krótkie trasy.

Założę się, że samochód jest w porządku. Napełnij go paliwem i wybierz się na kilka dłuższych przejażdżek (50-100 mil) i być może wlej butelkę Techronu. (W zbiorniku paliwa) Jeśli jesteś blisko Detroit, przynieś go do mnie, a ja na niego spojrzę.
 
#20 ·
Pokaż mi, gdzie "natychmiast eskalowałem radę" do polecenia mu spuszczenia oleju z CVT. Powiedziałem, że na podstawie tego, co zostało przedstawione, możliwe jest, że technik omyłkowo spuścił olej z CVT zamiast oleju silnikowego podczas wymiany oleju. Widziałem to już wcześniej i miało to sens w oparciu o ograniczone informacje. Oczywiste jest, że gardzisz moimi długimi postami i nie chcesz poświęcać czasu na ich czytanie i zrozumienie, więc dalsze odpowiadanie nie ma sensu.

Kwestia, którą zamierzałem poruszyć wcześniej w związku z twoim osobistym atakiem na mnie z powodu moich postów liczących 10 000 słów:

Ludzie przychodzą tutaj po pomoc. Nie każdy potrafi wyrazić problemy ze swoim samochodem w sposób, który zawsze ma sens lub natychmiast identyfikuje (dla nas) jasny powód problemu.

Niektóre posty pozostają bez odpowiedzi przez wiele dni z powodu braku zwięzłych szczegółów. Moje posty mogą nie zawsze być poprawne lub w pełni adekwatne, ale staram się zapewnić przynajmniej jakąś pomoc, która ma sens w oparciu o okruchy przedstawionych informacji. Tak, dużo spekuluję na temat różnych rzeczy, ponieważ wiele razy nie ma jasnego kierunku, dopóki nie zostaną dostarczone dodatkowe informacje, lub po prostu dlatego, że nie mam wiedzy technicznej, aby coś zrozumieć, ale ponieważ nikt inny nie zgłasza się do pomocy OP, przynajmniej zaoferuję kilka pomysłów.

Nie każdy może sprawdzać swoje posty kilka razy dziennie. Mogą podać tylko kilka zdań na temat problemu, który, w oparciu o ich poziom umiejętności mechaniki samochodowej, wydaje się wystarczający, abyśmy mogli im pomóc. W związku z tym, jeśli mam kilka pomysłów, które mają sens, jasno je przedstawię na wypadek, gdyby OP mógł przeczytać swój wątek dopiero osiem godzin później, kiedy być może nikogo nie będzie w pobliżu, aby zaoferować dodatkową pomoc. Wolałbym przedstawić trzy pomysły niż tylko jeden, ponieważ przynajmniej pozwala to OP sprawdzić/wypróbować kilka rzeczy.

Dodatkowo, gdyby wszyscy tutaj odpowiadali "podaj więcej szczegółów" zamiast przynajmniej spróbować pomóc, OP zostaje bez pomocy, a następnie musi spróbować dowiedzieć się, jakie dodatkowe szczegóły można podać, aby otrzymać pomoc. Następnie mija kolejne 8/16 godzin i być może ktoś odpowiada lub być może ktoś po prostu zadaje więcej pytań. Oczywiście nikt nie chce wysyłać nikogo na poszukiwanie niemożliwego, ale myślę również, że ludzie woleliby otrzymać jakąś formę konstruktywnej odpowiedzi w rozsądnym czasie, bez konieczności dziesięciokrotnego przechodzenia w tę i z powrotem. Przedstawienie wielu pomysłów, które mają sens, przynajmniej uruchamia proces eliminacji niektórych rzeczy i/lub rozwiązywania problemów dla OP.
 
  • Like
Reactions: 2ndGenMaintainer
#23 ·
Hej @hstaszak56, pomóż nam uzyskać więcej informacji.

Czy dzieje się coś z samochodem poza dymem?

Czy próbowałeś uruchomić zwykły gaz?

Jakieś aktualizacje??
 
#24 ·
Twoja wzmianka o 'brązowej, brudnej rzeczy' w pierwszym poście plus gęsty biały dym sprawia, że myślę, że spalasz płyn niezamarzający; tj. masz wyciek w uszczelce głowicy. Jeśli możesz włożyć nos w gęsty biały dym, czy pachnie słodko?
 
#25 ·
Brak słodkiego zapachu i smaku. Olej jest przejrzysty, wygląda jak nowy olej po wymianie i nie ma mlecznych osadów ani wyglądu. Myślę więc, że to nie płyn chłodniczy. Samochód "dymi" tylko przy rozruchu, a następnie pracuje bez dymu z wydechu.
 
#28 ·
Brak słodkiego zapachu lub smaku. Olej jest czysty, wygląda jak nowy olej po wymianie i nie ma mlecznych osadów ani wyglądu. Więc myślę, że to nie płyn chłodniczy. Samochód "dymi" tylko podczas uruchamiania, a następnie jeździ bez dymu z wydechu.
Co się więc dzieje, jeśli założysz, że z samochodem wszystko jest w porządku? Opisujesz zachowanie pary wydobywającej się z wydechu. Potrzebujesz dobrego, uczciwego mechanika. Czy mógłbyś znaleźć przyjaciela lub krewnego, który zna się na samochodach i poprosić go, aby spędził godzinę jeżdżąc z tobą?
 
#26 ·
Ludzie, możemy zamknąć ten wątek. Doceniam wasze profesjonalne odpowiedzi. Zdecydowałem się sprzedać samochód w takim stanie, w jakim jest. Nie zamierzam wymieniać silnika za 6 tysięcy. Zgodnie z radą mojego mechanika: jeśli naprawiasz go, żeby sprzedać, to nie rób tego, tylko sprzedaj go w takim stanie, w jakim jest.

Dziękuję wam wszystkim.
 
#30 ·
Ludzie, możemy zamknąć ten wątek. Doceniam wasze profesjonalne odpowiedzi. Zdecydowałem się sprzedać samochód w takim stanie, w jakim jest. Nie zamierzam wymieniać silnika za 6 tys. Zgodnie z radą mojego mechanika: jeśli naprawiasz go, aby go sprzedać, nie rób tego, po prostu sprzedaj go w takim stanie, w jakim jest.

Dziękuję wam wszystkim.
Cześć. Właśnie napotkałem ten problem... dokładnie to samo i stało się to dość szybko po wymianie oleju, a przebieg to zaledwie 50 tys. Wiem, że sprzedałeś samochód, ale czy twój mechanik kiedykolwiek powiedział, co to było? Jestem pewien, że już to przerobiłeś, ale wszelkie informacje byłyby pomocne.
 
#29 · (Edited)
Jeśli to wszystko, co masz, to trochę dymu na starcie, a samochód jedzie dobrze, to to, co mówi @YoGeorge, ma sens. Przejedź kilka mil i zobacz, czy sytuacja się poprawi. Być może dostałeś złą partię benzyny podczas ostatniej długiej podróży. To, że zabrałeś go do serwisu, a następnie miałeś dym i zapach oleju/plastiku, w połączeniu z krótką jazdą do domu i stwierdzeniem serwisu, że być może trzeba wymienić silnik, sugerowało mi, że problem był większy niż tylko dym.

To gęste brązowe coś na korku oleju? Wiadomo, że podejrzane miejsca rozmazują coś na częściach lub szmatach, aby pokazać to klientowi, aby go przestraszyć, aby dokonał u nich napraw. Grając rolę adwokata diabła, być może ostatni technik Nissana, który dokonywał wymiany oleju, dodał coś do oleju lub paliwa w twoim samochodzie, aby stworzyć stan dymienia, który mógłby cię później zaniepokoić, abyś wrócił na droższy serwis (co może wyjaśniać, dlaczego dealer kieruje cię w stronę wymiany silnika). A może technik dodał coś do oleju/paliwa, aby pomóc rozwiązać problem, z którego, jego zdaniem, pochodziła ta brązowa maź (może Seafoam), i dlatego twój samochód dymi. Może zniknąć po przejechaniu kilku mil. Może sprawdź swoją fakturę serwisową, aby sprawdzić, czy zawiera jakieś specjalne dodatki użyte w czasie ostatniej wymiany oleju.

Nie jestem pewien, czy sprzedałbym samochód, ale jeśli nie czujesz się komfortowo grając nim i czujesz, że lepiej sprzedać go teraz, gdy wciąż działa w miarę dobrze, rozumiem to. Powodzenia.