Nissan Murano Forum banner

CVT-vloeistof verversen: Hoe het werkt - Tips

2 reading
120K views 55 replies 18 participants last post by  Aj33ms  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo allemaal,

Dus vandaag besloot ik dat het tijd was voor een CVT-vloeistofwissel. Ik heb 91.000 mijl op mijn 2015 Nissan Murano, voornamelijk op de snelweg.

Een CVT-vloeistofwissel is niet hetzelfde als een olieverversing; u moet ervoor zorgen dat het niveau correct is, de vloeistof de juiste temperatuur heeft voordat u deze aftapt, en het allerbelangrijkste, u moet deze in de juiste hoeveelheid bijvullen.

Omdat Nissan de afgelopen jaren zoveel CVT-problemen heeft gehad, hebben ze het moeilijk gemaakt voor de consument om de CVT-vloeistof te onderhouden; ze willen dat alleen de dealer het uitvoert.

Dit zal hoogstwaarschijnlijk uw garantie ongeldig maken, dus doe het op eigen risico.

Ik doe mijn auto graag zelf een onderhoudsbeurt; Sinds ik ben begonnen met het verversen van olie, ben ik gaan beseffen dat ik het meeste van dit onderhoud zelf kan doen.

Wat betreft wanneer u dit moet doen, er zijn zoveel verschillende meningen, afhankelijk van wie u het vraagt. Sommige mensen zeggen dat u het elke 30.000 mijl moet doen voor stadsritten, anderen zeggen elke 60.000 mijl, sommigen zeggen 100.000 mijl en anderen zeggen dat het de levensduur van de auto kan meegaan.

De onderhoudshandleiding zegt niet de geschatte kilometerstand waarop u de CVT-vloeistofwissel moet uitvoeren, maar vraagt u in plaats daarvan om hem naar de dealer te brengen, zodat deze hem kan testen en u kan vertellen of hij moet worden vervangen.

Maar het kan geen kwaad om hem af en toe te vervangen; zorg ervoor dat u het goed doet.

De vloeistof breekt zeker af, al die microscopische deeltjes zullen zich vermengen met de vloeistof tijdens het rijden, en bij 90.000 mijl kunt u zien hoe donker mijn vloeistof is.

Dit is geen CVT-vloeistofspoeling, wat betekent dat u alle vloeistof eruit haalt en nieuwe vloeistof erin doet. Maar in plaats van aftappen en bijvullen, tapt u 3/4 van de vloeistof af en herhaalt u dit 2 of 3 keer binnen een maand; hierdoor kan het grootste deel van de oude vloeistof worden vervangen door de nieuwe vloeistof. Een CVT-spoeling wordt alleen uitgevoerd bij het plaatsen van een nieuwe CVT-transmissie.

De dealer zal u waarschijnlijk tussen de $300 en $350 in rekening brengen voor deze service, gebruik alleen originele NISSAN NS-3 vloeistof, en dit is niet goedkoop, ~$20/qt indien gekocht bij de dealer.

Ik kon 5 qt kopen voor $67 op amazon; u heeft minimaal 4 qt nodig als u aftapt en bijvult. De pan bevat ongeveer 4 ft, terwijl de rest zich in de transmissie bevindt.

Zo heb ik mijn CVT-aftappen/bijvullen uitgevoerd, er zijn verschillende methoden, maar zolang u het goed doet, komt het goed.

* 5 qt NISSAN NS3 CVT-vloeistof

*De CVT-aftappanne bevindt zich aan de bestuurderskant.
*Voordat u dit uitvoert, moet u eerst met de auto rijden; hierdoor warmt de CVT-vloeistof op en wordt het aftappen gemakkelijker.

STAP 1: TIL DE AUTO OP

MOTOR UITZETTEN

Til de auto op zodat u gemakkelijk bij de CVT-aftappanne eronder kunt komen.

Verwijder de MUG-bescherming; er zijn veel clips; neem de tijd en verwijder ze één voor één. U zult hoogstwaarschijnlijk een van de clips breken doordat het weer ze erg hard maakt. Maak je geen zorgen; zorg ervoor dat je wat reserve hebt. De clips zijn erg goedkoop op amazon of eBay.

STAP 2: DE VLOEISTOF AFTAPPEN

Zodra de CVT-aftappanne is blootgelegd, ziet u twee moeren. De zwarte is de CVT-aftapplug en de zilveren aan de achterkant is de overloopplug (zie foto).

Draai de aftapplug los en kijk hoe de CVT-vloeistof eruit komt.

Als uw auto op dit moment niet waterpas staat, probeer hem dan zo waterpas mogelijk te maken; hierdoor komt er meer vloeistof uit. Ik heb de auto gewoon laten zakken terwijl de vloeistof eruit stroomde.

Dit duurt ongeveer 5 tot 10 minuten voordat u druppels ziet.

Bij de mijne kwam er precies 1 gallon/4qt uit.
Het doel is om precies bij te vullen wat eruit kwam.

Op dit punt kunt u de auto optillen en de MOER terugplaatsen.

Belangrijk:
Nissan raadt aan om de ring nooit opnieuw te gebruiken, dus zorg ervoor dat u een nieuwe ring heeft voordat u de moer terugplaatst.

Ik had er geen, dus ik heb de oude gewoon hergebruikt. Ik heb er een paar besteld, maar krijg ze pas morgen.

STAP 3: BIJVULLEN MET CVT-VLOEISTOF

De manier waarop NISSAN/Dealer deze stap uitvoert: Ze vullen het reservoir van onderaf met een pomp die is aangesloten op de overloopplug.

Maar u kunt hem ook van bovenaf bijvullen via de peilstokplug.

De peilstok is niet zoals de oliepeilstok, er zit geen stok, dus u kunt het niveau niet controleren.
Om hem te verwijderen, heeft u een lange, dunne schroevendraaier met platte kop nodig. Er zit een lipje op de peilstok; u moet de schroevendraaier plaatsen om de tap te bewegen terwijl u aan de peilstok trekt. Als u dit gaat doen, weet u het zeker.

De opening is klein, dus zorg ervoor dat u een smalle trechter heeft die in het peilstokgat past.

Giet precies wat eruit kwam (4 qt).

Als u te veel inschenkt, moet u de overloopaftapplug openen en het teveel eruit laten.

De onderhoudshandleiding zegt dat u meer moet bijvullen dan eruit kwam en de overloopklep moet openen wanneer de vloeistoftemperatuur 95F bereikt. Als de auto waterpas staat, weet u dat het op het juiste niveau staat als u een dunne draad vloeistof uit de overloopplug ziet komen.

Start na het bijvullen de auto en verplaats de versnelling van P naar N naar D, houd de hendel 5 seconden in elke positie.

Als u meer vloeistof wilt vervangen, kunt u deze stap na een week herhalen, omdat de nieuwe CVT-vloeistof zich pas tijdens het rijden met de oude vloeistof vermengt. Als u dit 2x herhaalt, wordt het grootste deel van uw oude vloeistof vervangen.

Dit is op geen enkele manier een gids, en ik ben geen expert Nissan-monteur; ik deel alleen mijn ervaring.

Attachments

#2 ·
Ik zal kijken of ik volgende week, wanneer ik de tweede aftapbeurt doe, een andere locatie kan vinden.

#6 ·
Assad, je moet je aan mods houden, bro. Laat dat over aan de dealer of een vertrouwde monteur. Vertrouw me maar.
Ik weet het, hè... En laat hen al het plezier hebben, oh nee... Voordat ik geïntimideerd was door dit soort onderhoud, durfde ik zelf geen olie te verversen. Maar nadat ik mijn eerste olieverversing had gedaan, besefte ik dat het niet zo erg was, en met de juiste gereedschappen kun je hetzelfde thuis doen. Natuurlijk heb ik de servicehandleiding gelezen voor elk onderhoud om te begrijpen wat er nodig is. Ik ben van plan om volgende week mijn antivries te doen @maxfan Bedankt voor het delen van je ervaring. Nissan CVT is veel veranderd van 2007 tot 2017. Ik denk niet dat je zo vroeg een CVT-aftap nodig hebt, deze CVT's kunnen tegenwoordig lang meegaan zonder onderhoud. Ik denk ook niet dat de meeste van deze CVT-storingen te wijten zijn aan de olie, maar eerder aan de interne onderdelen. Maar het vers houden van de olie zal je rit zeker soepeler maken en de CVT langer meegaan. De reden dat ik zei dat je de auto moet opwarmen zodat de olie heet kan worden, is dat je dan het meeste eruit kunt halen, maar de servicehandleiding zegt niet dat je hem moet opwarmen. Wanneer de olie heet is, druppelt deze gemakkelijker van de tandwielen af en bezinkt in het reservoir. Ik verwachtte echter minder dan 4 qt, heb niet de moeite genomen om de overloopklep te openen om te controleren, omdat ik te lui was, maar ik ben van plan om het bij mijn tweede aftap te doen. De olie kwam warm naar buiten, ik liet de olie in de pan buiten staan en het was koud (45F), maar de hoeveelheid veranderde niet, het was nog steeds 4 qt. Ik ben van plan om volgende week mijn tweede aftap te doen, dit zou goed moeten zijn voor nog eens 50.000 mijl als ik de auto zo lang houd, voornamelijk op de snelweg. Je hebt gelijk dat het gemakkelijk is. Ik heb een olieverversing gedaan op deze auto, en dit was veel gemakkelijker. Probleem dat ik had, aangezien dit mijn eerste keer was: De peilstok verwijderen Moet de ontluchting verwijderen om een betere speling te hebben om de peilstok te verwijderen Observatie: De auto rijdt zeker soepeler. Vandaag kreeg ik 33,3 mpg (hoog) op weg naar mijn werk, het gemiddelde was 31 mpg? Is het toeval? Weet niet

Attachments

• Like
Reactions: KBrian
#5 ·
Bedankt voor het delen...

Hier is mijn ervaring met onze 1e generatie 2007 Murano CVT... gewoon aftappen en bijvullen.
+ Heb de 1e keer afgetapt en bijgevuld bij 30.000 mijl, met OEM NS-2 groene spullen.
Olie was nog helder, een beetje donker. Motor was koud, er kwam ongeveer 3 liter uit.
+ 2e keer aftappen en bijvullen bij 60.000 mijl.
Olie zag er beter uit. Motor was HEET en er kwam 3,5 liter uit?! --> Dit was mijn fout om terug te zetten
3,5 liter KOUDE olie!!! (Nu realiseerde ik me dat ik te veel vulde, omdat de olie moet uitzetten als hij heet is).
Maar er is geen correctie uitgevoerd.
+ 3e keer aftappen en bijvullen bij 90.000 mijl.
Olie zag er nieuw uit. Motor was koud... deze keer heb ik gewoon 3 liter erin gedaan, hoefde niet eens te meten, gewoon vertrouwen op de
gegevens van de 1e olieverversing.
+ Bij 120.000 mijl de olie gecontroleerd via de peilstok. Olie zag er nog steeds nieuw uit. Geen actie.
+ 10+ jaar, ingeruild bij 159.000 mijl. De CVT was waarschijnlijk het enige dat als nieuw reed in die auto.

Onze 2017.5 heeft nu pas 11.000 mijl. Ik ben van plan hetzelfde te doen met de CVT.
De paar verschillen die ik kon zien:
+ De vulbuis van 2007 had nog steeds de peilstok. Ik heb hem eigenlijk niet gebruikt om het oliepeil te controleren, voornamelijk alleen om de oliekwaliteit te controleren.
+ De 2007 had meer bodemvrijheid, geen krik nodig om eronder te komen. Onze oprit is vlak.
+ De 2007 had geen beschermkap eronder.
+ De 2007 had geen overloopdop (voor zover ik wist). Dit zou handig zijn als je nieuwe en oude olie op verschillende temperaturen hebt
zoals in mijn geval tijdens de 2e keer aftappen/bijvullen.
+ Zal de nieuwe NS-3 olie gebruiken.
+ Ik negeer waarschijnlijk de overloopdop (lui). Gewoon aftappen (KOUD) --> gemeten --> bijvullen met dezelfde hoeveelheid ... elke 30.000 mijl.
Ik denk dat het veel gemakkelijker is om met de CVT om te gaan dan (motorolie en -filter te vervangen), hier is geen filter bij betrokken.

Ik heb aftappen en bijvullen van transmissieolie gedaan in onze vorige 5 auto's. Ze waren prima toen we ze lieten gaan.
Ik ben van plan hetzelfde te doen met de huidige 3 nieuwe auto's. Ik ben geen expert, ik leer dingen gewoon via anderen.

#56 ·
Bedankt voor het delen...

Hier is mijn ervaring met onze 1e generatie 2007 Murano CVT... gewoon aftappen en bijvullen.
+ Heb de 1e keer afgetapt en bijgevuld bij 30.000 mijl, met OEM NS-2 groene spullen.
Olie was nog helder, een beetje donker. Motor was koud, ongeveer 3 quarts kwam eruit.
+ 2e keer aftappen en bijvullen bij 60.000 mijl.
Olie zag er beter uit. Motor was HEET en 3,5 quarts kwam eruit?! --> Dit was mijn fout om
3,5 quarts KOUDE olie terug te gooien!!! (Nu besefte ik dat ik te veel vulde, aangezien de olie moet uitzetten als hij heet is).
Maar er is geen correctie gedaan.
+ 3e keer aftappen en bijvullen bij 90.000 mijl.
Olie zag er nieuw uit. Motor was koud... deze keer heb ik gewoon 3 quarts erin gedaan, hoefde niet eens te meten, gewoon vertrouwend op de
gegevens van de 1e olieverversing.
  • @120.000 mijl, olie gecontroleerd via peilstok. Olie zag er nog steeds nieuw uit. Geen actie.
  • 10+ jaar, ingeruild bij 159.000 mijl. De CVT was waarschijnlijk het enige dat als nieuw reed in die auto.

Onze 2017.5 heeft nu pas 11.000 mijl. Ik ben van plan hetzelfde te doen met de CVT.
De weinige verschillen die ik kon zien:
  • De vulbuis van 2007 had nog de peilstok. Ik heb hem eigenlijk niet gebruikt om het oliepeil te controleren, maar voornamelijk om de oliekwaliteit te controleren.
  • De 2007 had meer ruimte, geen krik nodig om eronder te komen. Onze oprit is vlak.
  • De 2007 had geen beschermkap eronder.
  • De 2007 had geen overloopplug (voor zover ik wist). Dit zou handig zijn als je nieuwe en oude olie op verschillende temperaturen hebt
zoals in mijn geval tijdens de 2e keer aftappen/bijvullen.
  • Zal de nieuwe NS-3 olie gebruiken.
  • Ik negeer waarschijnlijk de overloopplug (lui). Gewoon aftappen (KOUD) -->gemeten -->bijvullen met dezelfde hoeveelheid... elke 30.000 mijl.
Ik denk dat het veel gemakkelijker is om met de CVT om te gaan dan (motorolie en -filter te vervangen), hier is geen filter bij betrokken.

Ik heb aftappen en bijvullen van transmissieolie gedaan in onze vorige 5 auto's. Ze waren prima toen we ze wegdeden.
Ben van plan hetzelfde te doen met de huidige 3 nieuwe auto's. Ik ben geen expert, leer dingen gewoon via anderen.
Maar er is een filter. 2 ervan in feite.

#7 ·
Ik denk? Nissan introduceerde de CVT voor het eerst met de productie van de 1e generatie Murano. Waarschijnlijk was het de eerste keer dat een CVT werd gebruikt met zo'n krachtige motor... dus wij waren hun bètatesters, haha. We kregen zelfs een brief van Nissan om de garantie op de CVT van 2007 te verlengen... vanwege veel problemen?

#8 ·
Ik heb altijd gedacht dat Nissan de pionier was van CVT, wanneer ik CVT hoor, denk ik aan Nissan.

Ik dacht dat zij degenen waren die de technologie hadden uitgevonden.

#9 ·
Ik heb altijd gedacht dat Nissan de pionier was van CVT, wanneer ik CVT hoor, denk ik aan Nissan.

Ik dacht dat zij degenen waren die de technologie hebben uitgevonden.
Nissan is goed, maar laten we ze geen eer geven voor iets wat ze niet hebben gedaan.

Met de Murano 2003 werd hij gebouwd met behulp van de eerste generatie CVT die Nissan ontwierp (ik geloof dat het de omgekeerde V-Metal-riem was die Nissan heeft verwerkt) en begon net met de massaproductie.

Klik voor de echte geschiedenis van de CVT op de volgende link.

https://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission

Fijne dag nog.

owns 2017 Nissan Murano Platinum
  • Like
Reactions: jonbuchli
#13 ·
lol yikes. I just remember my aunt had one before I could drive. I didn’t remember it being that ugly.
Dat komt omdat je het beoordeelt met de normen van vandaag, toen was dit de bom!

#14 ·
Vandaag heb ik mijn tweede Drain/Refill gedaan. Deze keer heb ik ervoor gezorgd dat ik alles volgens het servicehandboek deed, behalve het gebruik van een pomp om de cvt-vloeistof van onderaf in te brengen.

Ik heb een originele Nissan Crush Washer gekocht en een nieuwe gebruikt.

Ik heb het teveel afgetapt met de overloopafvoer, net als in de handleiding staat.
Laat het weglopen tot je een dun draadje vloeistof ziet uitkomen, zo weet je dat het volgens de specificaties is gevuld, draai dan de overloopmoer terug (zorg ervoor dat je de rubberen ring niet verliest).

Ik heb een temperatuurpistool gebruikt om te controleren of de vloeistof de juiste temperatuur had toen deze eruit kwam, het las 108F, de handleiding vermeldt dat deze minimaal 95F moet zijn voordat je hem gaat aftappen.

Meer foto's ter illustratie....

Crush washer (deze passen zowel op de olie- als de cvt-pan):
[ame]https://www.amazon.com/gp/product/B01M3Y6JEX/ref=oh_aui_detailpage_o08_s00?ie=UTF8&psc=1[/ame]

Deze push-pin clips werken prima op de murano, voor het geval je er een breekt.
https://www.ebay.com/itm/40Pcs-Blac...ing-Clip-US/153061930007?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Attachments

#15 ·
De gen2 Mo heeft een externe CVT-vloeistoffilter die aan de frame rail is bevestigd, net voor het voorwiel aan de bestuurderskant. Verwijder de plastic spatbordvoering om er toegang toe te krijgen.

Nissanpartsdeal.com heeft ze voor minder dan $12.

Het werd geëlimineerd in gen3, waarschijnlijk om de kosten te verlagen.

#18 ·
Het filter in de 3e generatie zit in de CVT en is niet te onderhouden.

#22 ·
filter onderdeel# 3172628x0a & er zit een o-ring in. Ik geloof dat er geen melding van wordt gemaakt in de servicehandleiding om dezelfde reden dat er geen peilstok voor de transmissie is... Nissan wil niet dat "mensen" met de cvt knoeien. Ze concludeerden waarschijnlijk dat een meerderheid van de eerdere cvt-problemen werd veroorzaakt doordat mensen niet-cvt-vloeistoffen in de cvt deden (hoewel de awd-transmissie in zijn eigen recht een andere bijdrage leverde). Ik heb niet veel vertrouwen in levenslange autovloeistoffen.

#23 ·
Bedankt voor de info.

De servicemanual heeft een sectie voor het aftappen en bijvullen van de cvt-vloeistof, maar geen melding voor het vervangen van het filter. Misschien is het niet nodig om het te vervangen

#24 ·
Dus op de gen3 lijkt de peilstokbuis er nog steeds te zitten, dus cvt-vloeistof kan gemakkelijk van bovenaf worden toegevoegd. maar ze hebben gewoon de peilstok verwijderd, dus het is onmogelijk om het niveau op die manier te controleren? Was dit omdat het gebruik van de peilstok om het niveau te controleren niet zo betrouwbaar was als de overloop plug?

#25 · (Edited)
Vorige week heb ik een complete CVT-vloeistofspoeling gedaan.
Voor een gedeeltelijke spoeling, bekijk de 1e post

2015 Nissan Murano SV, 136.000 mijl

Ik heb net deze Youtube-video gevolgd, hij deed het op een Altima, maar de Murano is erg vergelijkbaar, slechts kleine wijzigingen.
Bovenop de video ben ik een stap verder gegaan en heb ik een Nissan Transmission cooler flush besteld, dit helpt de slang te reinigen die de transmissie met de radiator verbindt.

Ik wil hier geen stapsgewijze handleiding plaatsen, omdat dit te langdradig wordt, maar de video van deze man legt alles stap voor stap heel goed uit.

Dit is erg tijdrovend, dus 1 hele dag om de complete spoeling te doen.

Ik heb het papieren filter, het gaasfilter vervangen en bijgevuld met 10qt nieuwe vloeistof.
Ik heb de pakking niet vervangen, omdat ik het niet nodig vond.

#26 ·
Bedankt Assad, zeer gewaardeerd. Geweldige duidelijke foto's ook.

Ik zal de mijne binnenkort doen, maar ik voeg een inline tranny-koeler toe, dus ik zal waarschijnlijk nog 1/2 qt. CVT-vloeistof moeten toevoegen.

Fijne dag.

owns 2017 Nissan Murano Platinum
#28 ·
Geweldig @assad!

Ik zie een CVT-foutcode-waarschuwing in CVTz50, is dit tijdelijk als gevolg van de spoeling?
Bedankt @MuranoSL2003
Nu, deze code, ik heb hem nooit begrepen. Hij stond er al eerder en sinds ik de app heb geïnstalleerd.
Misschien kan @PaulDay daar commentaar op geven.

Ik heb geprobeerd de CVT-verslechtering daarna te resetten, maar de app zegt dat dit niet meer nodig is.

Ik zal de ontwikkelaar er ook naar vragen.

#31 ·
Ja, maar zou CVTz het moeten kunnen wissen? Deze tool is voor Nissan-voertuigen.
Het heeft mijn airbaglampje gewist toen andere tools dit niet konden.

DTC's lezen en wissen
Om diagnostische foutcodes (DTC's) te lezen die zijn opgeslagen in CVT of in de motor, drukt u op de knop Read/Clear CVT DTC of Read/Clear Engine DTC. Na het succesvol lezen van de DTC toont CVTz50 het aantal fouten dat is opgeslagen in de bijbehorende besturingsmodule en een lijst met de codes.
Om CVT/motor-DTC's te wissen, houdt u de bijbehorende knop ingedrukt en bevestigt u het wissen door JA te selecteren in het bevestigingsdialoogvenster.

Ik herinner me dat ze een nieuwe transmissie hebben geplaatst toen ik ongeveer 20.000 mijl had gereden, en ik vraag me af of ze ooit alle codes met betrekking tot CVT hebben gewist toen ze deze vervingen.

Ik herinner me dat ik deze code de eerste keer zag dat ik de app installeerde.

Ik heb de ontwikkelaar gemaild om te zien wat hij zegt.

@PaulDay
Kun je verifiëren of je CVTz dezelfde DTC-code weergeeft?

#34 ·
Ja, maar zou CVTz het moeten kunnen wissen? Deze tool is voor Nissan-voertuigen.
Het heeft mijn airbaglampje gewist toen andere tools dit niet konden.

Ik herinner me dat ze een nieuwe transmissie hebben geplaatst toen ik ongeveer 20.000 mijl had gereden, en ik vraag me af of ze ooit alle codes met betrekking tot CVT hebben gewist toen ze deze vervingen.

Ik herinner me dat ik deze code de eerste keer zag dat ik de app installeerde.

Ik heb de ontwikkelaar gemaild om te zien wat hij zegt.

@PaulDay
Kunt u verifiëren of uw CVTz dezelfde DTC-code weergeeft?
Die link die ik plaatste, vermeldt dat zelfs Nissan's Consult-tool de code pas kon wissen nadat de juiste programmering was uitgevoerd. Het vermeldt ook dat deze fout kan optreden na het vervangen van een kleplichaam, misschien is er iets soortgelijks gebeurd toen ze uw CVT bij 20.000 mijl vervingen, en hebben ze de programmering nooit voltooid om de fout te laten verdwijnen...

#32 ·
Ik heb dit servicebulletin gevonden, ik zal het naar de dealer brengen zodat ze het verder kunnen controleren

Attachments

#33 ·
P17F1 CVT-schokken houdt verband met een terugroepactie.
Geen motorlampje, mijn transmissie lijkt in orde, behalve bij lage snelheid (wanneer ik me klaarmaak om de snelheid te verhogen tot ongeveer 10/20 mph) voel ik wat trillingen, die ik al die tijd heb genegeerd.
Kan ik de terugroepactie nog steeds gebruiken als mijn garantie is verlopen?

#35 ·
Het feit dat het aanhoudt, dat het een echt probleem zou kunnen zijn.
Ik denk ook dat het gerelateerd is aan het Nissan-bulletin dat ik hierboven heb bijgevoegd.

Als P17F1 is opgeslagen; ga verder met CVT INSPECTIE hieronder.
OPMERKING: P17F0 en P17F1 zijn permanente DTC's. Probeer ze op dit moment niet te WISSEN.
Ik zal het vandaag naar de dealer brengen zodat ze het kunnen diagnosticeren.

Goede vangst trouwens!!! (y)

Ik kan niet geloven dat ik deze grote RODE doos al lange tijd voor me zie en er nooit iets over heb gedacht totdat je het noemde. Destijds had mijn auto nog garantie.

Nu ben ik uit de garantie en ik ben bang dat dit me een arm en een been gaat kosten :cry:

Ik was van plan de auto nog 5 jaar te houden, aangezien ik hem heel goed heb onderhouden, en ik ben ook bijna klaar met afbetalen.

#36 ·
Even een advies voor alle Nissan-bezitters
Nissan staat bekend om CVT-problemen.

3 maanden nadat ik mijn auto kocht, rond de 5.000 mijl, faalde mijn CVT en moest deze worden vervangen.
Nu zie ik een code (P17F1) die zegt dat de CVT opnieuw moet worden vervangen, ook al heb ik geen problemen en geen motorlampje. Deze code staat er trouwens al meer dan 2 jaar, sinds ik de CVTz-app heb geïnstalleerd.

Het is een goed idee om af en toe op foutcodes te controleren, zolang uw auto nog onder garantie valt, zelfs als u geen problemen ondervindt. Er zijn enkele verborgen codes die alleen de Nissan consult-tool laat zien, deze codes worden niet weergegeven op een ODB2-scantool.

Nissan scant uw auto niet wanneer u voor een olieverversing komt, dat maakt geen deel uit van hun zogenaamde meerpuntinspectie.
Ze rekenen $ 150 alleen al om hun consult-tool aan te sluiten en op codes te scannen.

Zorg er dus voor dat u ongeveer om de 6 maanden om een ​​volledige scan vraagt, alleen om er zeker van te zijn dat er niets in de buurt rondhangt.
Had ik van deze code geweten en hem niet genegeerd, dan had ik hem binnengebracht toen hij nog onder garantie viel.

En deze CVT's vallen meestal net nadat uw garantie verloopt.

#38 ·
@PaulDay
Oké, geen probleem.
Ik dacht dat het een probleem was met de app CVTz50, maar na verder onderzoek en e-mailen met de ontwikkelaar is het de TCM die die code geeft.
Er is ook een software-update voor de TCM, de meesten van ons met 2015, 16, 17 hebben waarschijnlijk niet de nieuwste firmware-update, aangezien de dealer het je niet zal vertellen. De CVTz kan je vertellen welke code je gebruikt als je naar CVT-info lezen gaat, dit is de nieuwste firmware volgens deze website 31036-5AA9C

Trouwens,
Hier is hoe je kunt controleren of je een CVT-probleem hebt:
Rijd met je auto een helling op met ongeveer 0 tot 20, 30 mph en kijk of de auto moeite heeft, trilt, schudt of dat je hard op het gaspedaal moet drukken om snelheid te krijgen.