Nissan Murano Forum banner
41 - 60 of 69 Posts
Dzięki za wideo.
Dzisiaj użyłem funkcji serwisowych w cvtz50, aby sprawdzić problem...
W menu silnika jest opcja włączania i wyłączania zaworu VIAS 1 i 2 (to samo, gdy naciskasz pedał, aby podnieść obroty powyżej 3600).
Odłączyłem wąż od siłownika zaworu mocy i kiedy próbowałem VIAS włącz/wyłącz, próżnia działa. Problem to siłownik... Próżnia może wciągnąć siłownik, aby zamknąć przepustnicę... Ale kiedy ECM wysyła sygnał OFF, mimo że nie ma już zasysanego powietrza z węża... Ale siłownik zaworu mocy nie wraca na swoje miejsce.
Przeczytałem instrukcję serwisową, w której jest napisane "Napraw lub wymień siłownik zaworu mocy"...
View attachment 55838

Szukałem części w internecie...
Jest droga, około 200 $...
View attachment 55839

Zastanawiałem się więc, skoro instrukcja serwisowa mówi "napraw lub.."
Czy można to naprawić?
Dzięki
Spróbowałbym zdobyć używaną, ale działającą część. Myślę, że mam jedną (ponieważ mam cały zapasowy kolektor dolotowy i korpus przepustnicy), jeśli nie możesz znaleźć żadnej.
 
Spróbowałbym zdobyć używaną, ale działającą część. Myślę, że mam jedną (ponieważ mam cały zapasowy kolektor dolotowy i korpus przepustnicy), jeśli nie możesz znaleźć żadnej.
Niestety, większość złomowisk samochodowych nie pozwala na zabranie czegokolwiek z działającego silnika lub jakichkolwiek elementów pomocniczych z głównej części niedziałającego silnika. W tym przypadku bardzo wątpię, żeby pozwolili ci zabrać zawór mocy i zostawić kolektor. Jestem pewien, że możesz kupić zbiornik próżniowy lub elektrozawór. Ale nigdy nie zaszkodzi zapytać. Może po prostu idź tam z narzędziami, wyjmij zawór mocy, a następnie wróć na przód i zapytaj "ile?" Nie zaszkodzi spróbować. :)

Oferowałbym swój, ale ma ponad 300 000 mil, a zatrzask mocujący pękł i trzyma go epoksyd.
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Discussion starter · #44 ·
Niestety, większość złomowisk samochodowych nie pozwala zabrać niczego z działającego silnika ani żadnych elementów pomocniczych z silnika, który nie działa. W tym przypadku bardzo wątpię, żeby pozwolili ci zabrać zawór mocy i zostawić kolektor. Ale nigdy nie zaszkodzi zapytać. Może po prostu idź tam z narzędziami, wyjmij zawór mocy, a następnie wróć na przód i zapytaj "ile?" Nie zaszkodzi spróbować. :)

Oferowałbym swój, ale ma ponad 300 000 mil, a klips zabezpieczający pękł i trzyma go epoksyd.
Dzięki za radę i ofertę...
Nawiasem mówiąc... Mówisz, że przejechałeś swoim samochodem 300 tys. mil...
Mój ma tylko 100 tys. na liczniku...
Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić, czy przebieg został zmanipulowany (cofnięty)?
@vovexe
 
Jestem oryginalnym właścicielem i przebieg jest prawidłowy. Ale jeśli przeczytasz niektóre z moich starszych postów, zobaczysz, że spaliłem siedem CVT...
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Myślę, że może pytają, czy ich licznik kilometrów został cofnięty. Nie Twój.
Wiedziałem, że miałem rację za drugim razem, kiedy to przeczytałem, a potem usunąłem swój post i wstawiłem "ups"... Potem przeczytałem to jeszcze raz i pomyślałem, że miał nadzieję, że przebieg/zużycie na moim zaworze mocy nie było tak duże i że być może ktoś to zmienił podczas różnych odsprzedaży. :D Teraz widzę "@vovexe" i to ma sens..
 
Czy są jakieś sposoby, aby sprawdzić, czy przebieg został zmanipulowany (cofnięty)?
@vovexe
Nissan nie dba o rejestrowanie przebiegu w jednostkach sterujących, ale jest jedna rzecz pozwalająca na bardzo szacunkowe oszacowanie. TCM ma licznik "Godzin pracy silnika" (widoczny w "Informacjach CVT"), który może pomóc, jeśli znasz średnią prędkość w całym okresie eksploatacji (w Europie często wynosi ona około 15-30 km/h w przypadku mieszanego użytkowania w mieście i na autostradzie). Zatem każde 1000h oznacza 15000-30000km. Jeśli widzisz 9000h, a licznik przebiegu wskazuje 100000km, to najprawdopodobniej coś jest nie tak.
 
Discussion starter · #50 ·
Nissan nie dba o rejestrowanie przebiegu w jednostkach sterujących, ale jest jedna rzecz pozwalająca na bardzo szacunkowe oszacowanie. TCM ma licznik "Godzin pracy silnika" (widoczny w "Informacjach CVT"), który może pomóc, jeśli znasz średnią prędkość w całym okresie eksploatacji (w Europie często wynosi ona około 15-30 km/h w przypadku mieszanego użytkowania w mieście i na autostradzie). Zatem każde 1000h oznacza 15000-30000km. Jeśli widzisz 9000h, a licznik przebiegu pokazuje 100000km, to najprawdopodobniej coś jest nie tak.
Dzięki za świetną wskazówkę!!
Sprawdziłem swój. Mówi 10990 godzin... Mój licznik przebiegu pokazuje 222000 KM. (138000 mil)
Czy to pasuje? Średnia prędkość tutaj przy takim ruchu powiedzmy 50 km/h lub czasami mniej.
 
Discussion starter · #51 · (Edited)
Spróbowałbym zdobyć używaną, ale działającą część. Myślę, że mam jedną (ponieważ mam cały zapasowy kolektor dolotowy i korpus przepustnicy), jeśli nie możesz znaleźć żadnej.
Udało mi się znaleźć używaną za 50 dolarów, była czysta. Zabrałem samochód do mechanika, żeby to zamontował....
Niestety ten sam problem. Wygląda więc na to, że mój już działał.
Oto mój przypadek. Kiedy podnoszę obroty silnika, pompa próżniowa zaczyna zasysać powietrze i dlatego zamyka siłownik zaworu mocy, ale kiedy obroty silnika ponownie spadają, siłownik zaworu mocy nie wraca do przodu (aby otworzyć przepustnicę). Zwolni go tylko wtedy, gdy wyciągnę wąż z zaworu mocy.
Mechanik nie był więc pewien, w czym problem, albo w pompie próżniowej, albo w elektrozaworze.
Byłbym więc wdzięczny za jakieś uwagi na temat tego, co może być przyczyną.
Moje główne pytanie brzmi: czy pompa próżniowa powinna również wypychać powietrze? Albo do zaworu mocy, albo gdzie indziej, aby przepustnica mogła wrócić na swoje miejsce...
Przez zbiornik próżniowy mam na myśli ten, czy powinien również wypuszczać powietrze? Jeśli tak, to gdzie spuszcza powietrze?
Image

@I need coffee @Cryogenix1 @MuranoSL2003 dzięki wszystkim za pomoc
 
Czy sprawdziłeś małe węże na wypadek, gdyby niektóre zostały przypadkowo zamienione? Być może to mogłoby wyjaśnić odwrócone (lub jednokierunkowe) zachowanie.
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Discussion starter · #53 · (Edited)
Czy próbowałeś odwrócić dwa małe węże na wypadek, gdyby zostały przypadkowo odwrócone? Być może to wyjaśnia odwrócone zachowanie zaworu mocy. Wydaje mi się, że jeden wąż był dłuższy od drugiego, ale być może zostały one w pewnym momencie wymienione, więc oba są teraz wystarczająco długie, aby można je było zamienić miejscami.
Myślę, że jedynym sposobem na istnienie próżni w wężu prowadzącym do zaworu mocy jest jedyna możliwa konfiguracja. Zamiana węży zatrzyma istnienie próżni w wężu prowadzącym do zaworu mocy...
Według INSTRUKCJI (strona 658) jest napisane, że jeśli w wężu występuje próżnia, gdy jest napięcie (używam aplikacji cvtz50 VIAS active test zamiast consult 2), należy zmienić lub wymienić siłownik zaworu mocy. U mnie próżnia występuje, gdy włączam test aktywny VIAS. A kiedy go wyłączam, próżnia ustaje. Ale kiedy zatrzymuje próżnię, zawór mocy nie wraca na swoje miejsce. A może nie wiemy, jakie jest opóźnienie, aby siłownik ponownie się zamknął/otworzył, gdy nie ma już próżni! ?
Czy mógłbyś przeczytać kilka stron w instrukcji, do której podałem link, aby może lepiej zrozumieć?
Byłbym wdzięczny. dzięki
Image

Spróbuję nagrać film, aby dać lepszy obraz mojego problemu
 
Moje główne pytanie brzmi: czy pompa próżniowa powinna również wypychać powietrze? albo do zaworu mocy, albo gdzie indziej, aby zawór motylkowy mógł powrócić na swoje miejsce...
Przez zawór mocy rozumiem ten
To jest zbiornik próżniowy. Kiedy elektrozawór wykonuje swoją pracę, pozwala zbiornikowi próżniowemu pociągnąć ramię zaworu mocy z powrotem. Kiedy elektrozawór decyduje, że skończył, uniemożliwia zbiornikowi wciąganie ramienia zaworu mocy z powrotem, a ramię zwalnia do przodu do swojej pozycji wyjściowej.
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Discussion starter · #55 ·
Czy sprawdziłeś małe węże na wypadek, gdyby niektóre zostały przypadkowo zamienione? Być może to mogłoby wyjaśnić odwrócone (lub jednokierunkowe) zachowanie.

Nagrałem mały filmik z moim zaworem mocy z 2003 roku i konfiguracją węży dla systemu VIAS. Mój działał poprawnie, zanim wycofałem samochód. Kilka razy manipulowałem wspornikiem zaworu mocy, abyś mógł zobaczyć, czy twój porusza się w ten sam sposób.

Wow, dziękuję za film... czy właśnie go nagrałeś? Chciałbym, żebyś mógł go nagrać, jak ruszasz nim ręką. Albo robiąc to za pomocą aplikacji cvtz50, albo po prostu naciskając pedał gazu, aby podnieść obroty powyżej 3000, aby zobaczyć, czy po otwarciu wróci do poprzedniego stanu?
Jeszcze raz dziękuję.
I przepraszam, miałem literówkę. Przez zawór mocy miałem na myśli zbiornik próżniowy*. Czy powinien też gdzieś wydmuchiwać powietrze? Nie może cały czas zasysać
 
Z definicji zbiornik próżniowy utrzymuje próżnię, dzięki czemu próżnię można wykorzystać do przeprowadzania określonych operacji. Zazwyczaj służy do uruchamiania drzwi HVAC do ogrzewania i chłodzenia.

Zbiornik jest podłączony do źródła próżni, a w przewodzie znajduje się zawór jednokierunkowy, który zapobiega utracie przez zbiornik rezerwy próżni.
 
Discussion starter · #57 ·
Z definicji zbiornik próżniowy utrzymuje próżnię, dzięki czemu próżnia może być wykorzystywana do przeprowadzania określonych operacji. Zazwyczaj służy do uruchamiania drzwi HVAC do ogrzewania i chłodzenia.

Zbiornik jest podłączony do źródła próżni, a w przewodzie znajduje się zawór jednokierunkowy, aby zapobiec utracie przez zbiornik rezerwy próżni.
Więc kiedy w wężu nie ma próżni, siłownik zaworu mocy musi iść do przodu... prawda? Mój ciągnie go do tyłu, gdy jest próżnia, ale gdy próżnia ustaje, nie pozwala zaworowi mocy iść do przodu
 
Więc kiedy w wężu nie ma próżni, siłownik zaworu mocy musi iść do przodu... prawda? Mój pociąga go do tyłu, gdy jest próżnia, ale gdy próżnia się zatrzymuje, nie pozwala zaworowi mocy iść do przodu
Masz teraz dwa zawory mocy, które zachowują się tak samo (źle) i chociaż oba są używane i jest możliwe, że oba są uszkodzone, załóżmy, że szanse na to są niewielkie. Ponieważ ramię się cofa, oznacza to, że masz próżnię, więc zbiornik jest w porządku. To pozostawiłoby albo problem z elektrozaworem, albo z wężami. Myślę, że potrzebuję kawy, powiedział elektrozawór jest albo włączony, albo wyłączony. Być może część "włączona" działa, aby umożliwić wystąpienie próżni, ale część "wyłączona" nie blokuje próżni całkowicie lub szybko (lub wcale), co może sugerować, że elektrozawór jest uszkodzony. Lub że wąż jest zatkany lub ściśnięty, co uniemożliwia uwolnienie próżni, więc ramię pozostaje w pozycji cofniętej. Zastanawiam się, czy ta duża, czarna plastikowa nasadka na elektrozaworze jest zaworem bezpieczeństwa, który ma odpowietrzyć uwięzioną próżnię w przewodzie, aby zapewnić szybki powrót zaworu mocy do jego przedniej pozycji wyjściowej. Zastanawiam się, czy ta nasadka jest zablokowana lub zabrudzona i nie może pozwolić na to odpowietrzanie (jeśli do tego służy)....

Nawiasem mówiąc, mój akumulator jest rozładowany, a samochód jest zabezpieczony przed dziką przyrodą na zimę, więc nie mogę pomóc w uruchomieniu go i korzystaniu z aplikacji CVTz50.
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Więc kiedy w wężu nie ma próżni, siłownik zaworu mocy musi iść do przodu... prawda? Mój pociąga go do tyłu, gdy jest próżnia, ale gdy próżnia ustaje, nie pozwala zaworowi mocy iść do przodu
Nie mogę ci tego powiedzieć. Mogę powiedzieć, że zawór powinien działać normalnie. Jeśli tak nie jest, to albo zawór, albo źródło próżni jest prawdopodobnie problemem.
 
Discussion starter · #60 ·
Masz teraz dwa zawory mocy, które zachowują się tak samo (źle) i chociaż oba są używane i jest możliwe, że oba są uszkodzone, załóżmy, że szanse na to są niewielkie. Ponieważ ramię się cofa, oznacza to, że masz podciśnienie, więc zbiornik jest w porządku. To oznaczałoby albo problem z elektrozaworem, albo z wężami. Myślę, że potrzebuję kawy, powiedział elektrozawór jest albo włączony, albo wyłączony. Być może część "włączona" działa, aby umożliwić wystąpienie podciśnienia, ale część "wyłączona" nie blokuje całkowicie ani szybko (ani wcale) podciśnienia, co może sugerować, że elektrozawór jest uszkodzony. Lub, że wąż jest zatkany lub ściśnięty, co uniemożliwia uwolnienie podciśnienia, więc ramię pozostaje w pozycji cofniętej. Zastanawiam się, czy ta duża, czarna plastikowa nasadka na elektrozaworze jest zaworem upustowym, który ma odpowietrzyć uwięzione podciśnienie w przewodzie, aby zapewnić szybki powrót zaworu mocy do jego przedniej pozycji wyjściowej. Zastanawiam się, czy ta nasadka jest zablokowana lub zabrudzona i nie może pozwolić na to odpowietrzanie (jeśli do tego służy)....

Nawiasem mówiąc, mój akumulator jest rozładowany, a samochód jest zabezpieczony przed dziką przyrodą na zimę, więc nie mogę ci pomóc w uruchomieniu go i korzystaniu z aplikacji CVTz50.
Dzięki
O tej czarnej plastikowej osłonie... zgodnie z instrukcją nazywa się to przejściem C. gdy w wężu zaworu mocy nie ma podciśnienia. w przejściu C występuje podciśnienie. Przetestowałem to. ale jest krótkotrwałe... Jak wtedy, gdy sygnał VIAS jest włączony i wkładasz palec na metalową rurę przejścia c i wyłączasz VIAS, wciągnie ci palec. Zastanawiam się, dlaczego jest zakryty pokrywą?!
A tutaj jest film i zdjęcie
Image


I film z problemem, z którym się zmagam...

 
41 - 60 of 69 Posts