Nissan Murano Forum banner
61 - 69 of 69 Posts
Jeśli zdjęcie w Twoim powyższym poście przedstawia Twój silnik, Twoje węże są nieprawidłowe. Obejrzyj koniec mojego filmu, aby zobaczyć, jak się łączą. Wąż zaworu mocy powinien iść do środkowego połączenia na zbiorniku próżni. Twój idzie do zewnętrznego połączenia na tym zbiorniku. Wąż wewnętrznego połączenia elektromagnetycznego powinien iść do zewnętrznego połączenia zbiornika próżni itp. Sprawdź swoją konfigurację w porównaniu z moją...
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Discussion starter · #62 ·
Jeśli zdjęcie w Twoim powyższym poście przedstawia Twój silnik, Twoje węże są nieprawidłowe. Obejrzyj koniec mojego filmu, aby zobaczyć, jak się łączą. Wąż zaworu mocy powinien iść do środkowego połączenia na zbiorniku próżni. Twój idzie do zewnętrznego połączenia na tym zbiorniku. Wąż wewnętrznego połączenia elektromagnetycznego powinien iść do zewnętrznego połączenia zbiornika próżni itp. Sprawdź swoją konfigurację w porównaniu z moją...
Właśnie to zauważyłem... ale widziałem też inną wariację w tym filmie, który wcześniej zamieściłeś!
W tym filmie wąż z kolektora idzie bezpośrednio do zbiornika próżni
Idę przetestować oba :p
Jeszcze raz dziękuję, wrócę z aktualizacjami
 
EDIT #2: Wygląda na to, że mój jest zły. Być może moja konfiguracja była "statyczna" przez te wszystkie lata. Silnik został ostatnio wyjęty (częściowo zdemontowany) w 2010 roku po poważnym wypadku w celu wymiany CVT i innych części. Samochód jeździł wspaniale po i od tego czasu. Być może konfiguracja została podłączona nieprawidłowo w sposób, który ani nie pomógł, ani nie zaszkodził działaniu silnika. Szalone... To znaczy, chyba że mechanik, który ostatnio pracował przy moim samochodzie w 2020 roku, aby wymienić pompę paliwa, majstrował przy tych wężach i zmienił rzeczy... i jednocześnie złamał ten klips zabezpieczający. :) Zaczęły się pojawiać problemy po wymianie tej pompy paliwa, ale samochód nadal wydawał się ogólnie bardzo dobrze jeździć.
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Discussion starter · #64 ·
Ale myślę, że w tym filmie facet rozwiązywał problemy i pokazywał, jak rzeczy działają i nie działają. Myślę, że mógł to osiągnąć, przesuwając węże. Albo to, albo moja konfiguracja z 2003 roku była przez te wszystkie lata błędna. Albo może modele po moim miały zbiornik podciśnienia lub elektrozawór, który działał inaczej. Dziwne. Nie widzę w tym filmie, żeby cokolwiek zmieniał, aby pasowało do mojej konfiguracji. Interesujące...

EDIT: Bardzo dziwne. Szukając w Google zdjęć innych systemów NIssan VIAS, nie widzę żadnych z moją konfiguracją węży, ale większość widoków silnika nie pokazuje wszystkich połączeń wyraźnie lub wcale. Wiem, że nigdy nie zamieniłem węży i zawsze je zaznaczałem przed zdjęciem. A mój samochód zawsze miał dużą moc, ładny bieg jałowy i świetne zużycie paliwa. Jestem w kropce...

EDIT #2: Wygląda na to, że mój jest zły. Być może moja konfiguracja była "statyczna" przez te wszystkie lata. Silnik został ostatnio wyjęty (zdemontowany po poważnym wypadku w celu wymiany CVT i innych części) w 2010 roku. Samochód jeździł wspaniale po tym i od tamtej pory. Być może konfiguracja została podłączona nieprawidłowo w sposób, który ani nie pomógł, ani nie zaszkodził działaniu silnika. Szalone...
O ile mechanik, który ostatnio pracował przy moim samochodzie w 2020 roku, aby wymienić pompę paliwa, nie majstrował przy tych wężach i nie zmienił rzeczy. Zaczęło się dziać więcej problemów po tym, ale samochód nadal wydawał się jeździć bardzo dobrze.

Myślę, że trzymaj się swojej konfiguracji.
Naprawione!!!
I tak, twój też był zły
Bo film tego gościa był właściwym sposobem.
Tak powinno być...
Z kolektora ---> zbiornik podciśnienia w----> zbiornik podciśnienia out ----> Elektrozawór VIAS B ----> Elektrozawór VIAS A------> Siłownik zaworu mocy
Więc jeden mały błąd powoduje wszystkie te problemy. Wymieniłem zawór mocy na darmo. Ale było warto doświadczenia i nauki!
Dzięki wszystkim za wkład
 
Zawory motylkowe są zwykle utrzymywane w pozycji spoczynkowej przez sprężynę, a następnie jakaś siła (próżnia, silnik elektryczny itp.) pokonuje napięcie sprężyny, aby ustawić tarczę zaworu w żądanej pozycji, a następnie po usunięciu siły sprężyna powinna powrócić do pozycji spoczynkowej. Jeśli zawór się uruchamia, ale utknie w pozycji cofniętej, czy powraca do normalnej pozycji po odłączeniu przewodu próżniowego od zaworu?

Przy okazji, oto schemat rozłożeniowy kolektora dolotowego od dostawcy OEM.

EDIT: Opublikowano w tym samym czasie, co zgłoszenie naprawy. Wygląda na to, że źle podłączone przewody nie pozwalały na uwolnienie próżni po wyłączeniu elektrozaworu. Dobra robota z rozgryzieniem tego!
 
Cieszę się, że udało Ci się to rozgryźć. Ponieważ część, którą kupiłeś, nie jest elektryczna, prawdopodobnie możesz ją zwrócić lub przynajmniej sprawdzić, czy możesz otrzymać kredyt na coś innego, czego możesz potrzebować.
 
  • Like
Reactions: sistermoon2500
Myślę, że on próbuje ustalić, w jakiej pozycji na zdjęciu znajduje się motyl. Założyłem, że motyl był zawsze zamknięty, dopóki nie wytworzono próżni lub ciśnienia, aby pociągnąć/pchnąć ramię, aby motyl się otworzył, gdy silnik wytwarzał więcej koni mechanicznych na żądanie. Ale nigdy się temu tak naprawdę nie przyglądałem.
 
Discussion starter · #68 ·
@vovexe
Coś zauważyłem i chciałem się z wami podzielić, żeby zobaczyć czy to normalne, czy można to dostosować za pomocą aplikacji CVTz50.
W instrukcji jest napisane, że przepustnica zamyka się, gdy obroty silnika przekraczają 3500. Zauważyłem, że u mnie zamyka się przy 2000. (Testowane na biegu jałowym)
Czy to może być usterka, czy można to zresetować lub zmodyfikować za pomocą aplikacji?
Dziękuję
 
W instrukcji obsługi jest napisane, że przepustnica zamyka się, gdy obroty silnika przekroczą 3500. Zauważyłem, że u mnie zamyka się przy 2000. (testowane na biegu jałowym)
Czy to może być usterka, czy można to zresetować lub zmodyfikować za pomocą aplikacji?
Nie, ECU nie ma tutaj żadnych regulacji.

FSM mówi, że pozycja zaworu zależy również od innych czynników, takich jak ogólne obciążenie silnika - więc prawdopodobnie prędkość obrotowa zamknięcia jest zaprojektowana tak, aby była inna w różnych scenariuszach, takich jak praca na biegu jałowym, jazda ze stałą prędkością, wspinaczka.
Image
 
61 - 69 of 69 Posts